دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 54191
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1399 19:03
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در خصوص پیشنهاد حسین مدرس خیابانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایشان می‌تواند برای وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر باشد و با توجه به سابقه به یقین برنامه‌هایی مطابق با واقعیت‌های اجرایی در دست خواهد داشت
 به گزارش راه امروز:«یحیی آل اسحاق» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه طی سال‌های گذشته پیگیر تفکیک وزارت صنعت و معدن از بازرگانی بودیم خاطرنشان کرد: مسوولان مربوطه تا این مقطع مصلحت ندانستند که این جداسازی انجام شود و بر همین اساس برای وزارتخانه جامع و بزرگی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت فردی باید انتخاب شود که در کنار شناخت فضای بازرگانی، تجربه عملی و اشرافی بر فضای صنعت و کسب و کار نیز داشته باشد.

وی افزود: این وزارتخانه به فردی جامع الجهات نیاز دارد که با صنعت، معدن، بازرگانی، کسب و کار داخل و روابط بین‌المللی آشنایی کافی داشته باشد که چنین شخصیت جامعی در شرایط بحران فعلی، جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌ها کم یافت می‌شود.

آل اسحاق با اشاره به معرفی حسین مدرس خیابانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ایشان دارای سابقه تجربی در حوزه بازرگانی را از گذشته دارد و از مدیران سابق فعال مربوط به این حوزه محسوب می‌شود و در حوزه صنعتی نیز در این مدت نشان داد که با این فضا نیز ناآشنا نیست.

وی با اشاره به مدرک مهندسی مدرس خیابانی تاکید کرد: بر همین اساس اطلاعات کافی در این زمینه نیز دارد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: در وضعیت موجود که زمانی کمتر از یکسال برای دولت دوازدهم باقی مانده است هر فردی آمادگی پذیرش مسوولیت وزارت را ندارد و چه برسد به اینکه بتواند در این موقعیت زمانی طرح و برنامه جدید ارائه دهد و برای به ثمر رسیدن آن نیز تلاش کند.

وی تاکید کرد: مدرس خیابانی به لحاظ سابقه در این حوزه چهره مناسبی است و امیدوارم مجلس شورای اسلامی نیز از این انتخاب حمایت کند زیرا با سرپرستی نمی‌توان یک وزارتخانه را مدیریت کرد و این نهاد بهتر است که به این انتخاب احترام گذاشته و رای اعتماد دهد.

آل اسحاق با بیان اینکه مدرس خیابانی جوان و پر انرژی است اظهار داشت: ایشان می‌تواند برای وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر باشد و با توجه به سابقه به یقین برنامه‌هایی مطابق با واقعیت‌های اجرایی در دست خواهد داشت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر