يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 52510
تاریخ انتشار: 17 ارديبهشت 1399 17:47
رونمایی انتشارات "آماره" از "تک‌گویی‌های‌مرگ" تازه ترین مجموعه مونولوگ ادبیات نمایشی با مقدمه ای از "افشین هاشمی" که در روزهای قرنطینه به علاقمندان ارائه شده است.
این اثر که به قلم "زهره یحیایی" به رشته ی تحریر درآمده شامل هفت تک گویی است که هر یک با نگاهی متفاوت از مرگ و حواشی‌اش می‌گوید. 


تک گویی های مرگ با مقدمه ای از "افشین هاشمی" کارگران، نویسنده و بازیگر تئاتر و سینما روانه بازار نشر شد.
کارگردان فیلم "خداحافظ دختر شیرازی" ضمن توضیحاتی در خصوص تک گویی و تفاوت های آن در نوع بازی و اجرا عنوان کرد: این کتاب برای هنرجویان، دانشجویان و علاقمندان به اجرای مونولوگ بسیار مفید است و امیدوارم این اثر موردِ توجه علاقمندان قرار گرفته و شاهد اجراهای متفاوتی از آن باشیم.  
یحیایی افزود: مونولوگ های این مجموعه به تنهایی و یا در کنار هم به سلیقه و نوع نگاه کارگردان با چیدمان مختلف در میزانسن و نوع اجرا روی صحنه قابل اجرا می‌باشد.
زهره یحیایی اینگونه ادامه داد: مدت زیادی روی "تک گویی ها ی مرگ" کار کردم و برایم مهم بود که این مجموعه توسط کدام انتشارات به چاپ برسد. برای چاپ اثر به انتشارات آماره مراجعه کردم و پذیرفتند اگر کتاب من تأیید شد، آن را چاپ می‌کنند و چاپ کردند؛ اما متأسفانه تعطیلی نمایشگاه کتاب به خاطر شرایط موجود باعث شد رونمایی اثر به به زمان دیگری موکول شود. طی این مدت مونولوگ ها چکش خورد و ویرایش شد و اثر شسته رفته‌تری از کار درآمد. خوشحالم با نشر آماره کار کردم و امید دارم این همکاری ادامه پیدا کند.
در ادامه بخش کوتاهی از تکگوییِ "تیتر" که نشاندهنده ی لحن، زبان و فضای متفاوت این اثر می باشد را می خوانیم:
"...خودِ قبرستون شهریار رو ورداشتن الان دو بخش کردن، یه ور خاکِ متبرک،یه ور معمولی. فقط قیمتش هر مترمربع کلی بیشتر از معمولی‌س. بعد مردم سرودست میشکونن براش. یه عده برا بچه‌هاشون، یه عده برا ننه باباهاشون تو صفن. حتا یه خانومی رو موقع گزارش درست کردنم دیدم،اومده بود مراسم یکی از فامیلای پولدارشون، داشت یواشکی زیر چادرش یه کارایی میکرد، رفتم جلو دیدم جوراب پاریزینش رو درآورده داره خاک میریزه توش. گفتم حاج‌خانم چیکار میکنی،گفت برا خاک مادرم میبرم، اون قسمت معمولی دفنش کردیم از نداری. خاک متبرک براش میبرم بریزم روش..."
علاقمندان برای تهیه ی این اثر می توانند با مراجعه حضوری در کتابفروشی گوتنبرگ، نمایندگی فروش کتاب های نشر آماره: تهران، خیابان انقلاب، بین فخر رازی و دانشگاه، پلاک 1212 و یا از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، اقدام کنند.
و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 66951323 با دفتر مرکزی نشر آمـاره تماس حاصل نمایند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر