يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 52135
تاریخ انتشار: 21 فروردين 1399 11:40
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: انسان در مواجهه با هر مشکلی باید انتظار گشایش و فرج داشته باشد که این خود یک گشایش است.
به گزارش راه امروز: سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت نیمه‌ شعبان، آغاز شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این گفت‌وگوی تلویزیونی به بیان نکاتی درباره مسائل داخلی و بین‌المللی خواهند پرداخت.


گزیده ای از سخنان رهبر انقلاب را در ادامه می خوانید:

*امروز بشر دچار نگرانی و اضطراب است و این پیشرفت‌های گوناگون نتوانسته به بشر تسلی ببخشد.

*امروز بی‌عدالتی در دنیا از علم تغذیه می‌کند و علم پیشرفته در خدمت بی عدالتی و جنگ افروزی است.

*عدالت در قدرت، ثروت، سلامت، کرامت انسانی، منزلت اجتماعی، همه ابعاد زندگی و معنویت و رشد از انتظاراتی است که از عدالت امام عصر در زمان ظهور می‌رود.

*در همه ادیان وعده داده شده که فرج و حرکت عظیم الهی در پایان تاریخ که البته زندگی واقعی بشر از آن زمان آغاز می‌شود، به وجود می‌آید.

*در مورد انتظار فرج گفته شده که انتظار حضرت ولی عصر (عج) یکی از مصادیق آن است. انسان در مواجهه با هر مشکلی باید انتظار گشایش و فرج داشته باشد که این خود یک گشایش است و انسان را یاس و درماندگی نجات می‌دهد.

*باید در راه ایجاد جامعه مهدوی تلاش کنیم و به قدر توانمان برای دگرسازی تلاش کنیم و محیط پیرامون را تا جایی می‌توانیم به جامعه مهدوی نزدیک کنیم که جامعه عزت، علم، برادری و قسط است.

*انتظار فرج یعنی آماده‌سازی خود، بی‌صبری کردن یکی از مواردی است که در این موضوع نهی شده است. انتظار فرج هم یعنی ظهور ولی عصر و هم فرج بعد از شدت که پس از شرایط دشوار رخ می‌دهد مثل امروز و شرایطی که همه دنیا را درگیر خود کرده است.

*حادثه کرونا یک ابتلای عمومی و آزمون است. هم برای دولت‌ها و هم ملت‌ها. هر دو امتحان می شوند و آزمون عجیبی است.

*ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید و اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور است و عظمت کارشان و ارزش آن را می‌رساند.

* خاطره خوشی از تلاشهای باارزش جامعه پزشکی، درمانی و پرستاری کشور در ذهن مردم در این دوره باقی خواهد ماند.

*نیروهای مسلح انصافاً از همه توان سازندگی و ابتکار خود در زمینه علمی و کشفیات و ساخت و ساز امکانات بهداشتی و درمانی از بیمارستان ها تا نقاهت گاههایی که در اختیارشان بود برای این موضوع به کار گرفتند و ظرفیت‌های بسیار زیادی کشف شد که داخل نیروهای مسلح و در بیرون آن وجود دارد و از آنها خبر نداشتیم.

*مشارکت‌های مردمی در زمینه مبارزه با کروناصحنه‌های جالب و شگفت‌انگیزی را به وجود آورد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر