شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 46039
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1397 10:06
البناء چاپ بیروت تحلیل کرد:

سفر جهانگیری به دمشق حامل چهار پیام بود

هشام الهبيشان در البناء چاپ بیروت نوشت: سفر هیئت ایرانی به ریاست اسحاق جهانگیری به دمشق، دربردارنده پیامهای مهمی بود.
هشام الهبيشان در البناء چاپ بیروت نوشت: ترسیم نشانه های واضحی برای مسیر آینده منطقه، دشوار است. هر گامی که دمشق و تهران برمی دارند، نیازمند تحکیم روابط بین دو کشور است و این مساله در دوره اخیر ظهور واضحی یافته است. دیدارهای مشترک و متبادل بین دمشق و تهران، بر عزم جدی این دو، برای گذر از بحران، تاکید دارد و هدف اساسی آنها، پایان دادن به دوران تک قطبی بودن آمریکا و سیطره آن بر منطقه عربی است.

 این روزنامه لبنانی در ادامه به بیان این پیام ها پرداخته و آورده است:
۱. اولین پیام، متوجه داخل سوریه شد، مبنی بر اینکه ایران همچنان در صف دولت اسد است و به حمایت از آن در تمام ابعاد نظامی، سیاسی و اقتصادی، ادامه می دهد و همواره در کنار این نظام، ارتش و مردم آن می ایستد. تا به این شکل، به تمام شایعات رسانه ای که از پایان یافتن حمایت ایران از سوریه صحبت می کنند، پایان دهد.

۲. پیام دوم، که از اهمیت بیشتری برخوردار است، متوجه ائتلاف بین المللی می شود که همواره در صدد سرنگون کردن دولت سوریه و تمام ارکان آن است و براساس ان، هر راه حلی برای پرونده جنگ علیه دولت سوریه، در صورتی که از حقوق ملت سوریه در تعیین سرنوشت خود تجاوز کند، مورد قبول نیست و نه دولت سوریه و نه ایران، چنین راه حلی را نمی پذیرند؛ بدین معنا، راه حل های ساختگی غرب که ساخته و وپرداخته ائتلاف بین المللی بوده و همچنان به دنبال براندازی نظام سوریه است، نمی تواند از مقبولیت دولت سوریه و هم پیمانان آن برخوردار شود.

۳. پیام سوم، مورد تاکید اسحاق جهانگیری قرار گرفته و اهمیت زیادی دارد؛ از این حیث که مخاطب آن، دولتهای حاضر در جنگ علیه سوریه است و طبق مفاد آن، ایران همچنان در جبهه دولت سوریه است و از مشروعیت فرماندهی سوریه که با آراء مردم این کشور تعیین شده است، حمایت می کند.
۴. پیام چهارم، متوجه جنبشها و نیروهای مقاومت در منطقه است و براساس آن، هیئت ایرانی اعلام کرده است که تهران هنوز در صف هر نیروی مقاومت در منطقه عربی است و از هر طرحی که مبتنی بر آزادی از چنبره اسرائیل و آمریکا باشد، حمایت می کند و با قدرت در همه صفوف جنبشهای مقاومت می ایستد.
در پایان لازم است یادآور شویم که ترسیم نشانه های واضحی برای مسیر آینده منطقه، دشوار است. هر گامی که دمشق و تهران برمی دارند، نیازمند تحکیم روابط بین دو کشور است و این مساله در دوره اخیر ظهور واضحی یافته است. دیدارهای مشترک و متبادل بین دمشق و تهران، بر عزم جدی این دو، برای گذر از بحران، تاکید دارد و هدف اساسی آنها، پایان دادن به دوران تک قطبی بودن آمریکا و سیطره آن بر منطقه عربی است.

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر