دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 4545
تاریخ انتشار: 10 مهر 1392 07:49
استقبال نمایندگان از گزارش سفر نیویورک

روحانی: مواضع ما استوار است

به گزارش راه مرم، اگرچه افطاری‌های ماه رمضان بهانه خوبی برای آغاز فصل دیدارهای دولت و نمایندگان بود و در روزهای رای اعتماد نیز دکتر حسن روحانی در میان نمایندگان مجلس قرار گرفته بود، اما شب گذشته اولین نشست مشترک دولت و مجلس با حضور روحانی و لاریجانی برگزار شد و قانون‌گذاران و مجریان قانون گل گفتند و گل شنیدند. بیشتر نمایندگان مجلس در این دیدار حاضر بودند و شاید تعدادشان برابر همان 230 نفری بود که دیروز از مواضع رئیس جمهور تقدیر کردند.

در این نشست که 2 ساعت و نیم به طول انجامید، علی لاریجانی رئیس مجلس و حسن روحانی رئیس جمهور به بیان نظارت خود پیرامون مسائل جاری کشور پرداختند و رئیس جمهور نیز گزارشی از سفر خود به قرقیزستان و نیویورک به نمایندگان مجلس ارائه کرد.«مجيد انصاري» معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره نخستين نشست مشترك دولت يازدهم و مجلس به ایرنا گفت: اين جلسه سرآغاز تعامل سازنده بين دو قوه مجريه و مقننه است.

وي با تاكيد بر اين كه اين جلسه ارزشمند را به فال نيك مي گيريم اظهار كرد:روز سه‌شنبه در جلسه هيات رييسه مجلس با بنده و همچنين جلسه اي كه چندي پيش با حضور نوبخت سخنگوي هيات دولت و هيات رييسه مجلس برگزار شد،راهكارهاي بسيار خوبي براي تعامل بيشتر در سطوح مختلف دولت و مجلس پيش بيني شده بود كه در نشست دیشب،روساي دو قوه برآن تاكيد كردند.دکتر لاریجانی که روزگاری جانشین حسن روحانی در دبیری شورای‌عالی امنیت ملی شده بود نیز بیش از دیگران پی به ارزش رفتار روحانی برده بود و از سخنان مرد تدبیر تقدیر کرد. « این سفر بسیار مثبت، منطقی و تاثیر گذار بوده به گونه‌ای که فضای عمومی جامعه را تغییر داده و نگاه‌ها به ایران تغییر پیدا کرده است.» مهم‌ترین قسمت تقدیر لاریجانی، اشاره به موضع روحانی درباره گروه‌های سلفی و تندرو بود.

اما حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز در این دیدار گزارشی از سفر خود به قرقیزستان و آمریکا ارائه کرد و نتایج این سفرها را مثبت ارزیابی کرد و درباره رابطه با غرب گفت« من به دشمن خوشبین نیستم اما به عنایت حق و تدبیر‌های رهبری خوش‌بین هستم و این مسایل باعث می‌شود افق‌های بهتری را پیش‌رو داشته باشیم.» دکتر حسن روحانی به مشکلات پیش‌رو و ارزیابی خود نسبت به مسایلی همچون بودجه، نحوه خدمت‌رسانی به مردم ، مشکلات پولی و مالی و تورم پرداختند و در نهایت برنامه‌های خود را در راستای به کارگیری راهکارهای دولت برای حل این معضلات ارایه کردند.

همچنین در این نشست علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی و غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به‌عنوان نماینده رؤسای کمیسیون‌های تخصصی سخنرانی کردند.سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین در مجلس درباره این نشست که به دعوت دولت صورت گرفته بود به آرمان گفت: در ابتدای این نشست مجید انصاری از تعامل مجلس و دولت صحبت نمودند و بعد از ایشان رئیس مجلس به سخنرانی پرداختند و به سه موضوعات مهم از مسائل کشور اشاره کردند. دکتر لاریجانی در ابتدا از پویایی سیاست خارجی دولت تقدیر کردند و با اشاره حجم بالای دیدارها و مصاحبه‌ها از روند خوب مذاکرات گفتند.

سپس به وضعیت اقتصادی کشور و مسائل جاری اشاره کردند و درنهایت به همکاری مجلس و دولت تاکید جدی نمودند. دکتر روحانی نیز دو برنامه اصلی اقتصادی کشور را مهار تورم و جلوگیری از رشد منفی تورم اعلام کردند و صحبت‌هایی نیز درباره دستاوردهای سفرهای خارجی اخیر خود داشتند. استقبال نمایندگان بعد از این دیدار در گفت و گوی آنها با رسانه‌ها آشکار شد این نمایندگان از سخنان رئیس جمهور و رئیس مجلس و تداوم این جلسات استقبال کردند. عابد فتاحی نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: روحانی در خصوص زمانبندی ملاقات‌هایش در نیویورک و انجام 18 ملاقات دیپلماتیک صحبت کرد. فتاحی همچنین با اشاره به توضیحات رئیس جمهور در خصوص تماس تلفنی‌اش با اوباما گفت: در این تماس در خصوص پرونده هسته‌ای ایران و لزوم لغو تحریم ها گفت‌وگو کردیم. احمد شوهانی نیز با اشاره به حضور بیشتر اعضای هیأت دولت از جمله مجید انصاری، اسحاق جهانگیری و محمدعلی نجفی در نشست مشترک مجلس و دولت به خانه ملت گفت: خوشبختانه نشست دیشب در فضایی صمیمانه برگزار شده است.

 

منیع: آرمان
برچسب ها: روحانی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر