شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 4375
تاریخ انتشار: 06 مهر 1392 13:16
 

 

در شرایطی که گروهه های مختلف مردمی در تماس با «انتخاب» اعلام کرده بودند که به استقبال رییس جمهور در فرودگاه مهرآباد می روند ، اطلاعیه دفتر رییس جمهور باعث شد بسیاری از مردم از حضور در این مراسم صرف نظر کنند.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ با این حال جمعیتی نزدیک به هزار نفر در فرودگاه بود که هنگام ورود روحانی به میان آن ها، شعار «روحانی مچکریم» سر داده شد.

این عده، نمادهایی به رنگ بنفش - رنگ ستاد تبلیغاتی رییس‌جمهور در دوران انتخابات - به همراه داشتند.

جوانان و دانشجویان حاضر در فرودگاه مهرآباد، شعارهایی در حمایت از حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و مواضع و دستاوردهای سفر وی به نیویورک، که برای شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شده بود، سر دادند.

جمعیت حاضر که پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند، شعارهایی از جمله "روحانی روحانی تشکر تشکر" و "سلام بر روحانی، درود بر خاتمی" سر دادند

جمعیت استقبال کننده، خودروی حامل رئیس‌جمهور را تا بیرون از فرودگاه مهرآباد همراهی کردند.

روحانی نیز با تکان دادن دست، به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

همچنین ایسنا نوشت که در دست تعدادی از آنها عکس حسن روحانی یا عکس مشترک خاتمی، روحانی و هاشمی بود و عده‌ای جمعیت شعار "صلی علی محمد، بوی بهشتی آمد" و "اعتدال، اعتدال، صدای ملت ایران" سر می‌دادند.

در حاشیه استقبال از رئیس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد، تعدادی از دانشجویان نیز برای اعتراض به گفت‌وگوی تلفنی باراک اوباما و حسن روحانی - روسای جمهور آمریکا و ایران - حضور یافتند و با همراه داشتن عکس‌هایی از مقام معظم رهبری، شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

سخنان رییس جمهور در جمع خبرنگاران

رئیس جمهور کشورمان در بدو ورود به تهران در جمع خبرنگاران ضمن تشریح نتایج سفر خود ه نیویرک خبر داد که جام شیر دال که مدتها بود در آمریکا بود، به ایران بازگردانده شد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» به نقل از ایسنا؛ حسن روحانی همچنین در مورد گفت و گوی تلفنی خود با باراک اوباما، در روز گذشته و در آخرین لحظات سفر به نیویورک گفت: درست در لحظه‌ای که آماده حرکت به سمت فرودگاه بودیم به من اطلاع دادند که کاخ سفید با نماینده‌ی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک تماس گرفته و اعلام کرده که آقای اوباما مایل است که چند دقیقه‌ گفت و گویی با ما داشته باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما نیز این کار را انجام دادیم و موافقت شد و آنهابا سفیر ما تماس گرفتند و این مکالمه انجام شد.

وی در مورد مباحث مطرح شده در این مذاکره تلفنی گفت: از جمله مباحث مطرح شده در این زمینه مساله‌ی هسته‌ ای بود.

رئیس جمهور با بیان این که در این گفت و گو من بر حق ملت ایران در موضوع هسته‌یی تا کید کردم واز آن به عنوان غرور ملی ایرانیان یاد کردم گفت: آقای اوباما نیز گفتند

وی در ادامه توضیح مکالمه تلفنی خود با اوباما گفت: ما در این گفت و گوی تلفنی به مذاکرات ایران با 1+5 اشاره کردیم و این که دریچه‌ای در این زمینه گشوده شده و باید از این فرصت استفاده کرد چرا که فرصت زیادی نیست و باید در این امر تسریع شود.

روحانی گفت: ایشان نیز گفتند که ما در این ایده مشترک هستیم و به وزیر خارجه خود دستور می‌دهیم که در این زمینه تسریع کند تا کار سرعت بیشتری پیدا کند.

حسن روحانی تاکید کرد: سیاست خارجی دولت یازدهم مبتنی بر منافع ملی ، مصالح ملی و در چارچوب عزت و مصلحت ایران و سیاست‌های کلی است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند.
برچسب ها: روحانی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر