شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 4242
تاریخ انتشار: 03 مهر 1392 23:33
دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران اعلام کرد

آیین‌نامه کار حرفه‌ای خبرنگاران به تأمین اجتماعی نرسید

دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با بیان اینکه بسیاری از خبرنگاران از ارسال صحیح سوابق خود به تامین اجتماعی بی‌اطلاعند، گفت: آیین‌نامه کار حرفه‌ای خبرنگاران که در روزهای پایانی دولت دهم ابلاغ شد، به تامین اجتماعی نرسید.

به گزارش راه مردم، آرش فراز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آیین‌نامه مذکور در همان هفته منتهی به روز خبرنگار باید به سازمان تامین اجتماعی ارسال می‌شد ولی این اتفاق نیفتاد و نماینده ما در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی هم چنین موضوعی را تایید نکرده است در غیر این صورت از طریق صندوق حمایت از نویسندگان و روزنامه‌نگاران مطلع می‌شدیم و روند اجرایی شدن آن را بررسی می‌کردیم.

وی افزود: به طور حتم کمیته‌های تعیین مصادیق سخت و زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری باید در این زمینه آموزش ببینند و توجیه شوند اما متاسفانه این امر تاکنون به نتیجه نرسیده است.

فراز ادامه داد: این کمیته‌ها در خصوص زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری به جمع‌بندی و یقین نرسیده‌اند و به نظر می‌رسد که هنوز با این موضوع بیگانه هستند و آیین نامه‌های مربوط را نمی پذیرند.

دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران تصریح کرد: متأسفانه در گذشته سوابق خبرنگاران به خوبی جمع‌آوری و ارسال نشده و کارفرمایان نیز همکاری لازم را در این خصوص نداشته‌اند.

به گفته وی بسیاری از خبرنگاران نیز متوجه حقوق خود نبودند و سوابقی که از سوی کارفرما به کمیته‌های مذکور ارسال ‌شده عمدتا ناقص بوده است.

فراز خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا کمیته‌های مذکور در خصوص سخت و زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری مجاب و توجیه شوند و از طرفی سوابق و مستندات خبرنگاران نیز به درستی در لیست کارفرمایان رد شود.

به گزارش ایسنا، آیین‌نامه‌ کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاران که سال گذشته برای سهولت در اجرای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور برای خبرنگاران تصویب شد‌، در پایان دولت دهم و در هفته منتهی به روز خبرنگار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.

رییس صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان پیشتر اعلام کرده بود که ابلاغ این آیین‌نامه صد درصد زمینه اجرای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور برای خبرنگاران را فراهم می‌کند و با تشکیل کارگاه آموزشی و توجیهی برای کارشناسان اداره‌های ارشاد در استان‌ها‌، مقدمات اجرای کامل این قانون به وجود می آید.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تایید مصادیق شغل خبرنگاری برای کمیته‌های مربوطه روشن نیست و همین امر موجب شده تا سخت و زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری با تردیدهایی همراه باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر