شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 40874
تاریخ انتشار: 09 دی 1396 14:16
با حضور در پایگاه مدیریت بحران شهرداری منطقه 6 صورت گرفت؛

بازدید از نخستین دستگاه شبیه ساز زلزله در ایران

نخستین دستگاه شبیه ساز زلزله در کشور توسط عضو شورای شهر تهران و نمایندگان رسانه ها تست شد.
راه امروز: بعد از دو زلزله اخیر تهران احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایگاه ویژه پشتیبانی مدیریت بحران منطقه 6 حضور یافتند و ضمن بازدید از تمامی قسمت های این پایگاه از جمله دستگاه شبیه ساز زلزله و انبار تجهیزات فنی امداد و نجات از وظایف و عملکرد ستاد مدیریت بحران منطقه به عنوان بازوی اجرایی سازمان در قلب تهران و عملکرد داوطلبان واکنش اضطراری محله (دوام) در شب زلزله آگاهی یافتند. 
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6، در این بازدید که مهرشاد الله ویردی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 و مهدی خسروانی رییس ستاد مدیریت بحران منطقه نیز حضور داشتند نخستین دستگاه شبیه ساز زلزله در کشور توسط عضو شورای شهر تهران و نمایندگان رسانه ها تست شد. 
خسروانی، رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 6 با اشاره به اینکه این دستگاه زلزله یاب به همت محققان داخلی ساخته شدهاست گفت: فضای داخلی دستگاه همچون یک منزل مسکونی با تمام امکانات بوده و تمامی موارد احتمالی هنگام وقوع زلزله را بازسازی می کند. 
او با اشاره به اینکه این دستگاه شبیه ساز زلزله قدرت نمایش زلزله هایی به وسعت 8 ریشتر را دارد گفت: کارگاه آموزشی برای شهروندان به منظور مواجه با زلزله در پایگاه مدیریت بحران شهرداری منطقه 6 و به کمک این دستگاه صورت می گیرد. 
رییس ستاد مدیریت بحران منطقه 6 با بیان اینکه هنگام وقوع زلزله امکان اقامت شهروندان در بوستان ها و ورزشگاه های منطقه محقق شد گفت: با توجه به تمهیدات صورت گرفته در شب زلزله آرامش میان شهروندان قلب تهران حاکم بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر