دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 4086
تاریخ انتشار: 01 مهر 1392 13:15
دولت دهم به تعهدات خود درخصوص پرداخت جوايز صادراتي عمل نکرد/اعمال تحريم بر فرش دستبافت ايران با حقوق بشر مغايرت دارد
به گزارش خبرنگار راه مردم، کریمی در افتتاحیه‌ بیست‌و دومین نمایشگاه فرش دستباف ایران اظهار کرد: در فضای فعلی کشور خوش‌بینی و نگاه مثبت به آینده ایجاد شده که دولت و ملت باید همراه با هم کاستی‌های به وجود آمده را برطرف کنند. يکي از مرزهاي تحريم آن است که کليه فعاليت هاي اقتصادي دولت جمهوري اسلامي مورد تحريم ظالمانه برخي کشورها قرار ميگيرد و اين درحالي است که از توليد و صادرات فرش دستبافت به طور کامل تحت مجموعه بخش خصوصي قرار دارد و هيچ ربطي به دولت ندارد.

وی ادامه داد: فرش باید به دست بخش خصوصی و با همکاری دولت اداره شود.

رییس اتحادیه صادر‌کنندگان فرش تاکید کرد: در چند وقت گذشته صدور بخشنامه‌های غیرکارشناسی، تحریم‌ها و عدم انجام تعهدات دولت سابق موانع بزرگ تولید و صادرات فرش بود و در برخی موارد دیده شده بخشنامه‌هایی خلاف قانون پنجم توسعه صادر شده است.

کريمي با اشاره به عدم پرداخت جوايز صادراتي توسط دولت دهم به صادرکنندگان به ويژه صادرکنندگان فرش دستبافت گفت: دولت دهم با وجود آنکه نسبت به تعهد خود در خصوص پرداخت جوايز صادراتي قول داده بود ولي تاکنون يک ريال هم از آن جوايز را به صادرکنندگان نداده است.

وی  افزود: دولت باید بدهی‌های خود را به صادر‌کنندگان پرداخت کند و حذف یارانه تبلیغات نمایشگاهی بزرگ‌ترین ضربه به تبلیغات و صادرات فرش دستباف بوده‌اند.

کریمی در پایان یادآور شد: مرکز ملي فرش ايران نياز به يک اقدام اساسي براي يک تبليغات اساسي دارد و هزینه آن از سوي دولت بايد درا ختيار اين مرکز قرار گيرد و حضور فعال رايزنان بازرگاني در سفارتخانه هاي ايران در سراسر کشور  مي تواند زمينه ساز افزايش بازارهاي صادراتي فرش ايراني شود.

 

 
برچسب ها: فرش دستباف
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر