دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 37625
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1396 09:28
آنچه امروز دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در خصوص بحث مشروعیت زمامدار می‌گوید موضوعی است که مقام معظم رهبری پیش از این در دوران ریاست جمهوری خود به آن اشاره کرده‌اند و حضرت امام خمینی(ره) نیز در دوره‌های مختلف به عناوین مختلف با طرح عزت و اهمیت رای مردم آن را تائید کرده است.
راه امروز: در واقع ما وقتی در مورد اثر رای و تائید مردم بر مشروعیت زمامدار صحبت می‌کنیم، در خصوص تاثیر اراده مردم در انجام امور حرف می‌زنیم. در این موضوع البته اهمیت دارد درک کنیم موضوع تائید مردم در خصوص اصل ولایت فقیه وارد نیست، اما از سوی دیگر زمانی که برای انتخاب خبرگان رهبری متشکل از فقها صاحب مرجعیت در شناخت دینی و فقهی که یکی از وظایفشان انتخاب رهبری است، انتخابات برگزار می‌کنیم، به این معنا است که مد نظر داریم اراده مردم در انتخاب رهبری و مشروعیت آن موثر است.

به نظر می‌آید با وجود تمام شدن ایام انتخابات هنوز عده‌ای به دنبال این هستند که با استفاده از شرایط به بعضی اختلاف‌هات دامن بزنند، ایشان باید در نظر داشته باشند دو قطبی کردن کشور از ناحیه هرجریان و گروهی به خصوص با پایان ایام انتخابات امری است که به ضرر کشور می‌باشد، باید همه به فرامین رهبر معظم انقلاب پایبند باشیم، این پایبندی به این معنا است که نظرات ایشان را تفسیر به رای نکنیم، علیه رای مردم که در واقع منظور رای همه مردم در انتخابات است، فارق از آنکه به چه کسی رای داده‌اند، اقدام نکنیم.

در هر صورت خاصیت مبارزه سیاسی این است که فردی پیروز می‌شود، این فرد طبیعتاً نماینده تفکری است که به ایشان رای داده است، این رای محترم است و باید محل احترام همه جامعه باشد، در عین حال باید در نظر داشته باشیم، در این شرایط  وقتی رهبری می‌فرمایند آتش به اختیار منظور این نیست که آن عده که به فرد برنده رای نداده‌اند از فردا اختیار دارند با قرار دادن جامعه در فضای هیجانی انتخابات و تلاش برای تداوم این هیجان، دست به اعمال غیر قانونی بزنند، یا رئیس جمهور که دومین مقام کشور است را به هر بهانه با سخیف‌ترین عناوین تخریب کنند، معنای آتش به اختیار انتقاد قانونی است، آتش به اختیار یعنی اگر در جایی دیدید مسئولی یا فردی فارق از جریان سیاسی اشتباهی می‌کند، سکوت نکنید و انتقاد کنید، روشنگری کنید، علیه فساد افشاگری کنید، نه اینکه به دیگران تهمت و افتراء بسته و با کلمات سخیف سرمایه نظام و کشور را تخریب کنیم.

اینکه یکروز مبنا حمله به هویت و شخصیت رئیس جمهوری باشد، روز دیگر با وارونه جلوه دادن مسائل و بزرگنمایی اختلاف نظرهای کوچک و عمیق جلوه دادن مشکلات باعث ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم شویم و روز بعد تلاش کنیم اینطور جلوه دهیم که نظام در دو صف برابر هم، علیه یکدیگر صف آرایی کرده‌اند، نه تنها مد نظر مقام معظم رهبری نیست که مد نظر هیچ فرد دلسوزی برای انقلاب و نظام هم نباید باشد.

دکتر حسن روحانی یکی از زخایر ارزنده، ارزشمند و معتبر نظام اسلامی هستند، ایشان پایه‌های 35 ساله کشور و نظام می‌باشند که همراه با دولت خود با تنفیذ دوباره رهبر انقلاب چهار سال دیگر مسئول عالی‌ترین قوه اجرایی در کشور هستند، نباید شخصیت ایشان هدف تخریب قرار گیرد، نباید عده‌ای به بهانه نقد مردم را نسبت به انتخابات و آزادی‌های مشروع در کشور و انتخاب رئیس جمهور ناامید کنند، انتخابات برگزار شده، انتخابات مجلس، خبرگان رهبری، شوراها همه و همه نشانه بلوغ مردم‌سالاری در جامعه‌ای هستند که دلیل اتحاد ملی و عزت ملی است و حاصل و سرمایه صد سال تلاش آزادی‌خواهان از مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران و از انقلاب تا امروز است.

حاصل انتخابات، حاصل تلاش نظام اسلامی برای تداوم شعور و معرفت مردم سالارانه در کشوری است که عزت و آبروی آن به این بلوغ و مقام ولایت فقیه به معنای رهبر و راهنمای کشور است.

دکتر حسن روحانی امروز دیگر تنها یک رئیس جمهور نیست، ایشان جمع‌بندی همه اقشار جامعه برای دفاع از آرمان‌های عالی کشور و نظام و عبور از شرایطی به شرایط دیگر و مسئول حمایت از ولایت هستند که حاصل آن انسجام و اتحاد ملی می‌باشد. انتخاب دکتر حسن روحانی نتیجه مشارکت مردم و مشارکت مردم حاصل تدابیر و فرامایش رهبر معظم انقلاب است.

ما در شرایطی قرار داریم که عدم توجه به این نکته می‌تواند هزینه‌های فراوانی برای کشور داشته باشد، رئیس جمهوری با بیست و چند میلیون رای در کشور تنها نیست، این رئیس جمهور که انتخابش حاصل آزادی قانونی نظام اسلامی است، درآمد مجموعه نظام می‌باشد.

مردم، سرمایه نظام اسلامی هستند، اعتقاد مردم به انتخابات به منزله اعتماد مردم به تداوم نظام است، بدبین کردن و ناامید کردن مردم، توهین به همه آن هزینه‌هایی که در صد سال گذشته برای حفظ کشور، حفظ آبروی کشور، توسط همین مردم تقدیم شده است، این هزینه‌ها نتیجه مشروعیتی است که مردم برای نظام و کشور قائل هستند.
منبع: فیدوس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر