شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 37605
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1396 12:14
سخنگوی دولت شلیک موشک از جانب سپاه پاسداران به مقر داعش در سوریه را نماد اقتدار ملی ایران برشمرد .

راه امروز: سخنگوی دولت شلیک موشک از جانب سپاه پاسداران به مقر داعش در سوریه را نماد اقتدار ملی ایران برشمرد .
محمد باقر نوبخت در ابتدای این نشست خبری تصریح کرد: پاسخی که نیروهایی مسلح و سپاه عزیز به تروریست های داعش دادند، نمادی از اقتدار ملی است.

وی تاکید کرد :این اقدام فراتر از تامین امنیت ملی کشور و برای تامین امنیت منطقه بود.

وی افزود:این اقدام نشان داد که ایران در راه مبارزه با تروریست ها همواره امنیت منطقه را در صدر برنامه های خود دارد،کشورهای همسایه از اقتدار ملی ایران باید خرسند بوده و احساس آرامش کنند.

سخنگوی دولت همچنین  خاطرنشان کرد: رئیس جمهور با صراحت اعلام کرده است که دولت از همه برنامه های موشکی سپاه و نیروهایی مسلح پشتیبانی می کند و هیچ محدودیتی برای تقویت نیروهایی مسلح و افزایش توان موشکی قائل نیست

وی یادآورشد: تقویت بنیه دفاعی کشور قابل مذاکره مماشات و انعطاف نیست و  برجام محدود کننده فعالیت های موشکی و دفاعی ما نیست.

نوبخت در پاسخ به این سوال که ایا حمله موشکی سپاه به مقر داعش در سوریه به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسیده بود گفت: این مسئله مسیری دارد که آنها این مسیر رعایت میکنند و در اینگونه مسائل موارد لازم به شورا نیز منعکس خواهد شد. آنچه در این زمینه صورت گرفته در مسیر منطقی و مطابق با روال معمول در کشور بوده است.

وی درخصوص ادعای بازداشت سه نظامی ایران توسط گارد دریایی عربستان نیز گفت: این موضوع برای تعدادی از صیادها اتفاق افتاده و عربستان مدعی است که صیادهای ایرانی وارد مرزهای این کشور شده اند. اصولا در اینگونه موارد که ممکن است بر اثر خطای ناوبری مسیر تغییر کند آتش به روی صیادان نمی‌بندند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر