شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 37266
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1396 16:35
معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: عمل تروریست ها موجب انسجام، وحدت و یکپارچگی ملت ایران خواهد شد و مبارزه با تروریسم جدی تر ادامه خواهد یافت.
راه امروز: اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران در گفت وگوی تلویزیونی،گفت:‌ از زمانی که گروه های تکفیری در منطقه ما دست به آشوب زدند و کشورهای مختلف و مردم مسلمان را مورد تهاجم قرار دادند،‌ کشوری که با تمام توان جلوی تروریست ها ایستاد ایران بوده است.
جهانگیری افزود: گروه های تروریستی بسیار تلاش کردند که در این ایام به امنیت ایران آسیب بزنند اما به فضل الهی با همت نیروهای امنیتی و نظامی موفق نشدند. 
معاون اول رییس جمهوری،تصریح کرد: آن‌ها عملیات کوری انجام دادند که به خیال خودشان به کشور آسیب بزنند اما مطمئنا این عمل در مقطع فعلی موجب انسجام، وحدت و یکپارچگی ملت ایران خواهد شد و حتما راه مبارزه با تروریسم به صورت جدی تر در ایران استمرار پیدا خواهد کرد.
در دو حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند. 
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند. 
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویستها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.» 
گروهک تروریستی داعش روز گذشته مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته بود. 
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر