دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 37237
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1396 09:03
یک مقام ارشد امارات در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان قطر و همسایگانش تاکید کرد، کشورهای عرب حوزه خلیج ‌فارس به دنبال تغییر رژیم در دوحه نیستند.

راه امروز: یک مقام ارشد امارات در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان قطر و همسایگانش تاکید کرد، کشورهای عرب حوزه خلیج ‌فارس به دنبال تغییر رژیم در دوحه نیستند.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه قطر را متهم کرد که "اصلی‌ترین مدافع افراطگرایی و تروریسم در این منطقه" است. با این حال، او گفت که اقدامات اخیر عربستان، امارات و سایر کشورهای عربی علیه قطر، هدفشان تغییر رهبری در دوحه نیست.

عربستان، مصر، امارات و بحرین دوشنبه از قطع روابط دیپلماتیک با قطر و بستن حریم هوایی، دریایی و ارتباطات زمینی با قطر خبر دادند و از قطری‌هایی که در مرزهایشان هستند خواستند تا ظرف دو هفته آنجا را ترک کنند. این چهار کشور تمام پروازها به قطر و بالعکس را متوقف کرده و سفرایشان را از دوحه فراخوانده و از دیپلمات‌های قطری خواستند تا کشورهایشان را ترک کنند.

ریاض و متحدانشان، قطر را به حمایت از گروه‌های افراطگرایی و جانبداری از ایران متهم می‌کنند و دوحه قویا این اتهامات را رد می‌کنند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر