شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 3706
تاریخ انتشار: 23 شهريور 1392 08:11

به گزارش راه مردم،  بیژن زنگنه، وزیر نفت همان زمان که در مجلس برای اخذ رای اعتماد سخنرانی می‌کرد گفته بود من را به هتل 5 ستاره نمی‌فرستید. با وجود این، پس از اخذ رای اعتماد وزرای اقتصادی او اولین عضو اقتصادی کابینه بود که سفر به شهرهای دیگر و همچنین انتصاب‌ها را آغاز کرد. به نوعی شاید او بیشتر از هر وزیری جدی‌بودن کارش را می‌خواست نشان دهد. اما به نظر می‌رسد همچنان شیخ‌الوزرا وجود مشکلات را نمی‌تواند نادیده بگیرد. به گفته یکی از اعضای کابینه دولت یازدهم، مشکلات اقتصادی به حدی است که بیژن زنگنه در جلسه اخیر هیات دولت تا مرز استعفا پیش رفت. در توضیح این موضوع علی ربیعی که در جمع فعالان بخش خصوصی سخن می‌گفت، با اشاره به خواسته یکی از فعالان اقتصادی که مطرح کرده بود سهم 30 درصد بخش اقتصاد از هدفمندی یارانه‌ها داده شود، اظهار کرد: ما هنوز نداریم که بدهیم و گرفتاری دولت سرماست و آقای زنگنه در جلسه چهارشنبه دولت تا استعفا پیش رفتند و گفتند با این وضع کار نمی‌کنم. شاید بیشترین اشاره زنگنه به موضوعات اقتصادی از جمله هدفمندسازی یارانه‌ها باشد که هفته پیش خودش گفته بود که وزارتخانه تحت صدارت او باید 2 هزار و 500 میلیارد تومان از 3 هزار و 400 میلیارد تومان منابع مورد نیاز یارانه‌های ماهانه مردم را تقبل کند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز درباره یارانه‌ها گفته است: این یارانه‌ها عدالت درست نکرد و به رفاه نیز گره نخورد. ربیعی در ادامه به طرح‌های نیمه‌تمام نیز اشاره کرد که پیش از این نیز مرکز پژوهش‌های مجلس آمار داده بود طی دهه 80 تنها 30 درصد طرح‌های عمرانی تکمیل شده‌اند. در این مورد


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کلنگ‌زنی‌های صورت گرفته، گفت: به عنوان نمونه برخی کلنگ‌زنی‌ها 60 سال طول می‌کشد تا با بودجه عمرانی تکمیل شود. آن طور که مهر گزارش داده، وی در بخشی از سخنانش در تشریح اوضاع کار کشور با بیان اینکه وقت زیادی برای خدمت نداریم گفت: حساب کردم حداقل در طول 4 سال فعالیت، یک سالش را خواب هستیم، همچنین در سر کار، فیلم تماشا می‌کنیم، چایی می‌خوریم و هیچ فردی را نمی‌شناسیم که بگوید ما چیزی را بلد نیستیم و ما ایرانی‌ها درباره همه چیز نظر می‌دهیم؛ از دعوای مایلی کهن و علی دایی تا مسائل دیگر.


وی اظهار کرد: متاسفانه زیاده گویی یکی از خصلت‌های ماست که وقت زیادی را از ما می‌گیرد و من حساب کردم سرجمع حدود 2 سال و چند ماه وقت داریم و باید درست فکر و برنامه‌ریزی کنیم. فرصت کم است و باید از همه فرصت‌ها استفاده کنیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آمار درستی از ایجاد شغل نداریم، عنوان کرد: به عنوان مثال تعداد شغل ایجاد شده باید ضرب در 8 و ضرب در 30 و ضرب در 10 شود و مجموع آن ثروت یک جامعه یک کشور است و نفت ثروت کشور نیست.


ربیعی با بیان اینکه وضعیت کار در کشور زیبنده نیست از وزارتخانه و دستگاه متبوع خود نقد کرد و گفت: در دستگاهی که مسئول آن هستیم ساعت کاری 8 و 15 دقیقه تا 14 و 15 دقیقه است که یک ساعت صرف نماز و ناهار می‌شود، 2 روز نیز دورکاری است و در مجموع 15 ساعت سر کار و درگیر با کار هستیم و با این وضع می‌خواهیم کشور را اداره کنیم.


وزیر تعاون تصریح کرد: با این وضع کشور پیش نمی‌رود و نباید انتظار داشت که به مسیر درست برسیم و به هدفگذاری‌هایمان جواب دهیم و متاسفانه هدفگذاری غلط می‌کنیم و به هدف خود نمی‌رسیم. وی با اشاره به اینکه اکنون 2راه پولداری دولت نیست، عنوان کرد: امروز به بی‌پولی خوردیم و منابع محدود است و باید درست تصمیم بگیریم و وقت آزمون و خطا نداریم.

برچسب ها: زنگنه
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر