شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 3686
تاریخ انتشار: 22 شهريور 1392 13:27
نخستين جلسه پرسش و پاسخ تحت عنوان "مشکلات و ريسک پرداخت‌هاي ارزي بين‌المللي و بررسي روش‌هاي کاهش آن" بانک اقتصادنوين با حضور 14 شرکت برگزيده بانکداري شرکتي برگزار شد.

به گزارش راه مردم، در اين نشست که سيدحسين وهابي مشاور معاون بانکداري شرکتي، مجيد زند رئيس اداره خدمات و مشاوره بانکداري شرکتي، عليرضا صادقي مدير امور دفاتر بانکداري شرکتي، فريده ذوالفقاري مشاور بين‌الملل مديرعامل و راحله شفيعي رئيس اداره عمليات ارزي بانک اقتصادنوين حضور داشتند، تعدادي از مشتريان بانکداري شرکتي سوالات و موضوعات خود را مطرح کردند.

رئيس اداره خدمات و مشاوره بانکداري شرکتي در اين نشست گفت: ايجاد بانکداري شرکتي در دنيا به منزله تخصصي شدن امور بانکي و شرکتي است. بانک‌ها در دنيا از بيش از 40 سال پيش متوجه اين نکته شدند که شناخت تخصصي و دقيق‌تر مشتريان با توجه به سبک و شيوه‌هاي نوين زندگي اقتصادي آنان ضروري است.

مجيد زند افزود: افزايش حجم معاملات و تولد بازارهاي نوظهور، هم پيوندي و منافع مشترک بانک‌ها و شرکت‌ها از جمله دلائل راه‌اندازي بانکداري شرکتي است. وي گفت که فضاي امروزين برد - برد براي شرکت‌ها و بانک به تعالي زندگي اقتصادي کمک کرده است.

به گفته وي شناسايي دقيق شرايط و بخش‌هاي اقتصادي و عدم تمرکز صرف بر شناخت واحد اقتصادي هم چنين توجه به دانش محور بودن بانکداري شرکتي، رويکردي است که در اين شيوه دنبال مي‌شود.

زند ارتقا کيفيت، سرعت عمل، سفارشي کاري در عملکرد بانک‌ها و عدم توجه صرف به کميت را عاملي در جهت حرکت به سمت بانکداري شرکتي عنوان کرد.

رئيس اداره خدمات و مشاوره بانکداري شرکتي 2 الگوي کلي بانکداري شرکتي را در اين جلسه به حاضرين معرفي کرد که يکي از اين الگوها از شيوه راه‌اندازي ميز بانکداري شرکتي در شعب و حمايت از سوي دفتر مرکزي تخصيصي است و مدل ديگر راه‌اندازي دفاتر مستقل بانکداري شرکتي برحسب مناطق جغرافيايي و توجه به بخش‌هاي تخصصي اقتصادي است. شيوه اول در بانکداري آمريکاي شمالي، کانادا، اروپا و شيوه دوم در کشورهاي آسيايي معمول است. هند به عنوان پيش رو بازار در اين شيوه مطرح است.

در ادامه اين مراسم تعدادي از مشتريان و نمايندگان حقيقي شرکت‌ها به طرح پرسش‌هاي مجموعه خود پرداختند.

نمايندگان شرکت‌هاي صادراتي توسعه صنايع بهشهر زرين، مخابرات ايران، سازه‌گستر سايپا، گسترش الکترونيک مبين ايران، بازرگاني مهام شرق و سازه‌گستر سايپا از جمله مشترياني بودند که در اين نشست سوالات خود را مطرح کردند.

طبق نظرسنجي به عمل آمده از حضار، هشتاد درصد آنان خواستار ادامه چنين نشست‌هايي از سوي اداره خدمات و مشاوره بانکداري شرکتي شدند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر