يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 3664
تاریخ انتشار: 21 شهريور 1392 21:31
برخی عکاسان خبری جلسه تودیع و معارفه استاندار تهران را ترک کردند.

صفرعلی براتلو، محمد‌حسن ابوترابی‌فرد، کاظم صدیقی، سیدرضا تقوی، نقوی‌حسینی، مظفر، مرتضی تمدن، رحمانی‌فضلی و سیدحسین هاشمی همه کسانی بودند که دیروز پشت تریبون سالن 600 نفره وزارت کشور رفتند تا مراسم معارفه استاندار جدید تهران را برگزار کنند.

سخنرانی 9 نفر از اعضای حاضر در جلسه تودیع و معارفه سیدحسین هاشمی و مرتضی تمدن و طول کشیدن برنامه به مدت سه ساعت سرانجام با رد و بدل شدن لوح تقدیر به پایان رسید اما حکم استاندار جدید به دلیل آماده نشدن قرائت نشد. آماده نشدن حکم استاندار جدید تهران در حالی بود که مرتضی تمدن برای جبران آن «کلید استانداری تهران» را از جیب کتش درآورد و به سیدحسین هاشمی تحویل داد.

آماده نشدن حکم سیدحسین هاشمی البته تنها حاشیه مراسم دیروز نبود. تعداد بالای مدعوین، نبودن جا برای نشستن، ازدحام جمعیت حاضر در سالن بعد از اتمام مراسم و عدم هماهنگی برای ورود خبرنگاران و جلوگیری از حضور عکاسان برای پوشش خبری مراسم و درنهایت ترک اعتراض‌آمیز آنان به نحوه رفتار مسئولان برگزار‌کننده مراسم از دیگر حواشی این مراسم بود؛ حواشی که وزیر تازه منصوب‌شده را در اولین آزمون تعامل با رسانه‌ها مردود کرد.

صفرعلی براتلو، معاون سیاسی- امنیتی استانداری تهران به عنوان یکی از 9 سخنران این مراسم مرتضی تمدن را «مردی حاضر در کف خیابان» نام نهاد و کاظم صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران هم تمدن را «مصون‌مانده از توفان تغییرات دولت پیشین» نام نهاد.

صدیقی همچنین ملاک دین‌داری را صداقت و شفافیت در گفتار و امانتداری در «حفظ بیت‌المال» عنوان و توصیه کرد که «گول طولانی بودن رکوع و سجود افراد را نخورید.» امام‌جمعه موقت تهران همچنین «مردم تهران را خوش‌شانس» نامید که سیدحسین هاشمی استاندار آن‌ها خواهد بود. محمدحسن ابوترابی‌فرد، به استاندار جدید نصیحت کرد که تحمل شنیدن صدای مخالف را داشته باشد و سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم به سیدحسین هاشمی توصیه کرد که «قرار نیست همه را از دَم تا دُم تغییر بدهی.»

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در تعریف از مرتضی تمدن او را «مدیر خودمانی» نام نهاد و مظفر هم به عنوان نماینده مجمع نمایندگان استان از این انتخاب شایسته تقدیر و تشکر کرد. بعد از تعریف و تمجیدها و توصیه به داشتن صداقت و امانتداری مرتضی تمدن که حال دیگر سمتش استاندار سابق تهران است، پشت تریبون آمد و از اینکه «نوبت سرانجام به او رسید» ابراز خوشحالی کرد و گفت: «خیلی خوشحالم که سرانجام نوبت برای سخنرانی به من هم رسید.»

استاندار سابق که حال نوبت به او رسیده بود از تهیه جزوات کارهای انجام شده در استانداری تهران خبر داد و گفت برای تهیه آن‌ها و کارهای انجام‌شده «خون دل خورده شده است.» وی از استاندار جدید خواست که حتما جزوات را برای اینکه دوباره کاری انجام نشود مطالعه کند. سیدحسین هاشمی استاندار تازه منصوب شده تهران نیز نفر بعدی بود که بعد از تمدن پشت تریبون مراسم معارفه خود قرار گرفت و از خود گفت.

هاشمی از خصوصیات خود گفت و این‌که همیشه اهل «اعتدال» بوده است. او حتی برای اثبات «اعتدال» خود به شوخی گفت: «آن‌قدر اهل «اعتدال» هستم که نماینده مردم«میانه» در مجلس بودم.» هاشمی همچنین در ادامه گفت: «اصلا در ذهنم نبود که استاندار تهران شوم ولی هنگامی که وزیر کشور گفتند تلاش می‌کنیم در این دوره استانداران توسعه‌ای را بر مسند کار بیاوریم زیرا این موضوع نیاز کشور است؛ بنده نیز با این مسئولیت موافقت کردم.»

هاشمی همچنین قول داد که از سیاسی‌کاری به‌دور و تنها به فکر تهران باشد. بعد از اتمام سخنرانی سیدحسین هاشمی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی و مرتضی تمدن روی سن قرار گرفتند تا از استاندار سابق تجلیل و حکم استاندار جدید را به وی اعطا کنند. البته حاضر نشدن حکم استاندار جدید باعث شد تمدن برای خالی نبودن عریضه کلیدی را از جیب کتش درآورده و به جای حکم به عنوان کلید استانداری تهران به هاشمی بدهد.

بعد از اتمام مراسم تقدیر و تشکر، رحمانی‌فضلی به عنوان آخرین سخنران پشت تریبون قرار گرفت تا او هم دانسته‌ها و شناختش را از استاندار سابق و استاندار جدید بگوید. وزیر کشور «تهران را زاییده تصمیم‌های غلط و برنامه‌ریزی‌های نادرست تاریخی و دل‌های پاک، نیت‌های صادقانه و تلاش شبانه‌روزی و خدمت به مردم» عنوان کرد که می‌تواند با وجود مشکلات «برای ما نصرت به ارمغان بیاورد».

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، تمدن را نیرویی «حزب‌اللهی و ولایی» تعریف کرد و هاشمی را «کارشناس و اهل تعامل و تعادل» نامید. وزیر کشور وعده داد که «از پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.» رحمانی‌فضلی در ادامه سخنان خود اولویت وزارت کشور را برقراری امنیت و بحث سیاسی با رویکرد توسعه‌محوری دانست. از جمله حاشیه های این مراسم برخورد برخی محافظان و ماموران انتظامی حاضر در سالن با عکاسان بود که موجب شد تعدادی از عکاسان مراسم را ترک کنند. بعد از اتمام مراسم به دلیل ازدحام جمعیت محافظان وزیر کشور ترجیح دادند خبرنگاران را از اطراف او دور کنند که البته این عمل محافظان با تندی همراه بود. وزیر کشور هم تنها چند دقیقه در جمع خبرنگاران حاضر شد و در جواب سوالات عنوان کرد: «طی هفته آتی چهار نفر از استانداران جدید را به دولت معرفی می‌کنم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر