شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 36323
تاریخ انتشار: 20 ارديبهشت 1396 20:10
رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که «کسی نمی‌تواند برجام را به هم زند» گفت: برجام سند ملی است که باید اجرا شود.



راه امروز: رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که «کسی نمی‌تواند برجام را به هم زند» گفت: برجام سند ملی است که باید اجرا شود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت مهدی(عج) گفت:  نباید در سایه تبلیغات انتخاباتی کارهای بزرگی که در نظام اسلامی در پی تلاش و زحمت مردم، خدمت ایثارگران و فداکاران مملکت و مسئولان در طول ادوار مختلف انجام شده، گم شود؛ نباید حواس مردم از این خدمات منحرف شود.

وی افزود: با وجودی که نسبت به آنچه پیش از انقلاب بوده‌ایم، مسیر طولانی و محیرالعقولی طی شده است اما نسبت به تراز اهداف و آرمان های انقلاب و امام خمینی (ره) فاصله وجود دارد که این فاصله با وحدت، همدلی، توکل برخدا و تلاش شبانه روزی رفع می‌شود.

ذوالنوری با تاکید بر لزوم رعایت منافع و امنیت ملی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون عزیزان اهل سنت کشور دل در گرو ارزش های دینی، ولایت و انقلاب داشته و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده اند و با وحدت شیعه و سنی گام های مهمی برداشته اند. امنیت ملی و وحدتی که امام با تقریب مذاهب و ابداع وحدت بر روی آن سرمایه گذاری کردند و مقام معظم رهبری این مسیر را تحکیم بخشیدند را نباید با موهوماتی خراب کرده و برای جذب چند رای و جلب توجه مخدوش کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: چه کسی اعتراض کرد چرا فرماندار زن اهل سنت انتصاب شده است؟ چرا با موهومات و ساختن آن به امنیت ملی کشور و وحدت امت آسیب می زنید؟

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از دیدگاه‌های دفاعی رییس جمهور و وزیر امور خارجه گفت: هر کسی که کودن سیاسی هم باشد می‌داند که توان دفاعی و نظامی پشتوانه دموکراسی و مذاکره است. پس چرا در زمانی که مانور ارتش در حین مذاکرات در خلیج فارس دائر است می‌گویند برخی‌ها فکر می‌کنند اگر برد موشکها بیشتر باشد امنیت آفرین است؟

وی با تاکید بر اینکه کسی نمی تواند برجام را به هم زند گفت: برجام سند ملی است که باید اجرا شود. ولی وقتی رئیس‌جمهور می‌گوید همه تحریم‌های هسته‌ای برداشته شده سوال پیش می آید؛ چون در متن برجام آمده از روز اول اجرایی شدن برجام به مدت هفت سال تحریم 241 شرکت و شخصیت حقیقی و حقوقی که شامل بسیاری از دانشگاه‌های ما نیز می‌شود، باقی می‌ماند. آقای رئیس‌جمهور شما درحالی موضوع مشکل نرم‌افزاری در رفع نشدن تحریم‌های بانکی را مطرح می کنید که ما با بانک‌های در پیتی و درجه سوم و چهارم دنیا کار می کنیم و طبیعتا آنها هماهنگ با نرم‌افزارهای بزرگ نیستند. پس سوال این است که چرا فقط می‌توان با بانکهای کوچک نه بزرگ کار کرد؟

این نماینده اصولگرای مجلس هم‌چنین در پایان سخنانش  گفت: حقوق شهروندی شکم مردم است که امروز گرسنه است و نه آدرس‌های عوضی.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر