شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 36321
تاریخ انتشار: 20 ارديبهشت 1396 20:04
کمال دهقانی فیروزآبادی رییس فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس و نماینده مردم تفت و میبد نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که کاندیداها سه توصیه مورد نظر رهبری مبنی بر توجه به مسائل اقتصادی حفظ عزت ملی و استقلال ملت ایران و امنیت و آرامش ملی را سرلوحه کارشان قرار دهند.
راه امروز: کمال دهقانی فیروزآبادی رییس فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس و نماینده مردم تفت و میبد
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که کاندیداها سه توصیه مورد نظر رهبری مبنی بر توجه به مسائل اقتصادی حفظ عزت ملی و استقلال ملت ایران و امنیت و آرامش ملی را سرلوحه کارشان قرار دهند.

کمال دهقانی با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین (ع) و سه توصیه اقتصاد،‌ عزت و امنیت نامزد انتخاباتی گفت:‌ معمولا در انتخابات‌ها رقبا سعی در نشان دادن نقاط قوت خود و پررنگ کردن نقاط ضعف طرف مقابل دارند و حتی در این کار غلو و اغراق می‌کنند. رهبری بر همین اساس به کاندیداها توصیه کردند با نگاه مبتنی بر عقلانیت مصالح و منافع ملی را رعایت کرده و در یک چارچوب با یکدیگر رقابت کنند.

وی افزود:‌ در چنین فضایی مردم نیز به راحتی می‌توانند گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند. آن هم در شرایطی که کشور ما کشوری وابسته نیست و توانسته مستقل اموراتش را به در تمامی حوزه ها پیش ببرد. لازم است به این توصیه مهم رهبری استفاده کنند.

نماینده تفت و میبد با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه و بین‌المللی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی مردم سالاری و دموکراسی را در کشور پیاده سازی کرده و مردم می‌توانند از صدر و ذیل نظام را انتخاب کنند.  این اقتدار و امنیت مثال زدنی در سطح منطقه است امنیتی که حتی نقطه اتکای برخی کشورها همچون سوریه  و عراق نیز محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امنیت در کشور ما قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه نیست گفت: ما این امنیت را مدیون جانفشانی‌ها و رهبری مقام معظم رهبری هستیم، البته در این بین نقاط ضعفی همچون مشکلات اقتصادی وجود دارد که مقام معظم رهبری بارها بر لزوم حل مشکلات و حرکت در چارچوب ۱۴۰۴ و سیاست اقتصادی مقاومتی تاکید کردند و در همین راستا در چند سال اخیر شعارهای سال را بر پایه اقتصاد نامگذاری کردند.

دهقانی با تاکید بر اینکه کشور ما می‌تواند در ۱۰ سال آینده به قدرت اقتصادی تبدیل شود، گفت:‌ این موضوع دور از دسترس نیست، باید رودربایستی‌ها را کنار گذاشته و مدیریت ها به گونه ای باشد که شاهد رسیدن به این مهم باشیم. باید بتوانیم در تعاملی سازنده با کشورهای سازنده دنیا از تجارب آن‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی استفاده کرده و در عین حال از داخل کشور نیز غافل نشویم. لازم است کاندیداها به این توصیه‌ها توجه کرده و برنامه‌هایشان را در این باره ارائه دهند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر