شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 36241
تاریخ انتشار: 18 ارديبهشت 1396 18:26
نماینده رامیان و آزادشهر درباره جوسازی‌های برخی از رسانه ها درباره حمله کارگران به خودرو رئیس ابراز کرد: اعتراض کارگران به آن اندازه که در سایت‌ها مطرح می‌شود، نبود و دلیل این کار رسانه ها هم این است که نزدیک انتخابات است و فضاسازی‌هایی از سوی رقبا صورت می‌گیرد.
راه امروز: نماینده رامیان و آزادشهر درباره جوسازی‌های برخی از سایت‌ها درباره حمله کارگران به خودرو رئیس تأکید کرد: اعتراض کارگران به آن اندازه که در سایت‌ها مطرح می‌شود، نبود و دلیل این کار سایت‌ها هم این است که نزدیک انتخابات است و فضاسازی‌هایی از سوی رقبا صورت می‌گیرد.
رویداد۲۴- نماینده رامیان و آزادشهر درباره جوسازی‌های برخی از سایت‌ها درباره حمله کارگران به خودرو رئیس تأکید کرد: اعتراض کارگران به آن اندازه که برخی رسانه‎ها تلاش دارند به تصویر بکشند، نبود و دلیل این کار نزدیک شدن به انتخابات است و فضاسازی‌هایی از سوی رقبا صورت می‌گیرد.

روز یکشنبه حسن روحانی برای بررسی دقیق‌تر وضعیت حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ و دیدار با کارگران و خانواده تعدادی از داغ دیدگان به منطقه آزادشهر استان گلستان سفر کرد، اما این سفر با حواشی نیز همراه بود، به‌طوری‌که برخی رسانه های مخالف دولت تلاش کردند تا موضوع اعتراض معدن کاران و خانواده‌شان را برجسته سازند.

در این میان درحالی‌که ویدیوها نشان می‌دهد رئیس‌جمهوری در جمع کارگران معدن آزادشهر به شکل مستقیم حضور یافته و در زمان حمله افراد ناشناس به خودروی حامل وی نیز هیچ برخورد تندی از سوی محافظان رییس جمهور با آنان صورت نگرفته است، اما رسانه های مخالف دولت تلاش دارند اعتراض به حق کارگران را خیلی بیشتر از آنچه که بود به تصویر بکشند.

روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه تونل معدن زغال‌سنگ زمستان یورک آزادشهر گلستان براثر خطای ایمنی و انفجار گاز متان انباشته‌شده در محیط تونل معدن فروریخت که حدود ۳۰ نفر از کارگران معدن در تونل‌های زیرزمینی محبوس شدند و بیش از ۲۰ معدن کار نیز جان خود را در این حادثه از دست دادند.

این معدن تحت تصدی‌گری دولتی نبود و متعلق به بخش خصوصی است که عمده سهام آن، حدود ۲۰ درصد به شرکت مهر اقتصاد ایرانیان – وابسته به بسیج – بوده و دیگر سهامداران خردتر نیز شامل تکادو – مربوط به شرکت سپاهان، نگین طبس و کارمندان بازنشسته زغال‌سنگ و مردم عادی است.

رئیس‌جمهور در جمع معدن کاران تأکید کرده است که «مقصران و خاطیان حادثه انفجار معدن آزادشهر باید محاکمه و در صورت اثبات تقصیر یا قصور به اشد مجازات محکوم شوندوهیچ کس در قبال وارد شدن آسیب به جان مردم استثنا نیست و نباید از کنار این قصورها که به وارد شدن تلفات جبران‌ناپذیر منجر شد به‌آسانی گذشت.»

علیرضا ابراهیمی، نماینده رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در خصوص مقصران این حادثه  گفت: در حال حاضر پیدا کردن مقصر در اولویت قرار ندارد و موضوع مهم نجات محبوسان و خروج جان‌باختگان از داخل تونل است، البته برای یافتن مقصر اصلی وزارت صنعت و معدن و سازمان بازرسی کل کشور در حال انجام تحقیق و تفحص است که برای دستیابی به نتیجه به زمان نیاز است.

وی در رابطه با مالکیت معدن زغال‌سنگ یورک ابراز کرد: مالکیت جزء منابع ملی محسوب می‌شود، اما پیمانکار آن خصوصی بوده و شرکا متعددی داشته است. البته پیمانکار احضار شده بود که الآن با قرار وثیقه آزاد است و علاوه بر او افراد دیگری هم باید احضار شوند.

نماینده رامیان و آزادشهر ارزیابی خود از سفر رئیس‌جمهور در جمع کارگران و خانواده تعدادی از داغ دیدگان آزادشهر را چنین بیان کرد: سفر رئیس‌جمهور به‌عنوان دومین مقام مسئول کشور برای ابراز همدردی با مردم و کسب آگاهی از روند کار بود. در این سفر ضمن ابراز همدردی با داغ‌دیده‌ها، قول کمک و مساعدت در حوزه خدمات و امکانات به خانواده‌ها و کارگران داده شد.

ابراهیمی در خصوص اعتراض کارگران به رئیس‌جمهور اظهار داشت: کارگران خسته و داغ‌دیده هستند و هنوز بسیاری از اجساد از تونل خارج نشده، به همین دلیل عصبانی‌اند زیرا انتظار می‌رفت که آواربرداری سریع‌تر صورت گیرد وقتی آقای رئیس‌جمهور در جمع کارگران حاضر شد پس از اتمام سخنان او تعدادی از کارگران جوان‌تر دست به اعتراض زدند که این شامل تمامی کارگران نمی‌شود و تنها دلیل آن این بود که کارگران نتوانستند بر اعصاب خود مسلط شوند.

وی در این خصوص که کدام‌یک از مالکان اصلی معدن تا به امروز به دیدن کارگران آمده‌اند، بیان کرد: هیچ‌یک به دیدن کارگران نیامده‌اند و تا امروز هم خبری از آنها نبوده است حال که آقای رئیس‌جمهور در جمع کارگران حاضر شدند، امیدوار هستیم وعده‌های او در خصوص بیمه تأمین اجتماعی و کمک به خانواده‌ها هر چه زودتر محقق شود.

نماینده رامیان و آزادشهر درباره جوسازی‌های برخی از رسانه ها درباره حمله کارگران به خودرو رئیس ابراز کرد: اعتراض کارگران به آن اندازه که در سایت‌ها مطرح می‌شود، نبود و دلیل این کار رسانه ها هم این است که نزدیک انتخابات است و فضاسازی‌هایی از سوی رقبا صورت می‌گیرد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر