دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 36151
تاریخ انتشار: 16 ارديبهشت 1396 18:51
در دیدار با علمای حوزه علمیه قم

رئیسی: وضعیت کشور بر کسی پوشیده نیست

ابراهیم رییسی گفت: وضعیت کشور پس از همه افتخاراتی که انقلاب اسلامی برای ما آفرید که بر کسی پوشیده نیست.
راه امروز: حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با علمای حوزه علمیه قم و جمعی از اعضای شورای مرکزی جامعه مدرسین اظهار کرد: وضعیت کشور پس از همه افتخاراتی که انقلاب اسلامی برای ما آفرید که بر کسی پوشیده نیست و با وجود اقتدار و امنیتی که کشورمان امروز تجربه می کند، وضعیتی خاص است.

وی افزود: از مولفه‌های قدرت در نظام ما جایگاه رهبری، نیروی جوان کشور، مردم در صحنه هستند و ما که در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی به قول غربی‌ها بدون حضورمان اماکن هیچ توافقی وجود ندارد در کشور خودمان دچار مشکلاتی هستیم.

رییسی با بیان اینکه این مشکلات به اعتماد و قدرت ملی خدشه وارد می‌کند، افزود: هرچه قدرت مردم کشور بیشتر شود، قدرت نظام بیشتر می‌شود. یکی از مولفه‌های قدرت‌مان مردم متدین هستند لذا رضایت و اعتماد آنان، قدرت نظام را افزایش می‌دهد. آسیب‌های اجتماعی به هیچ عنوان در شان ملت ما نیست و شرایط اقتصادی هم شرایط سختی است که تنها به نیروی جوان تحصیلکرده بیکار محدود نمی‌شود بلکه کارخانه‌هایی هم تعطیل شده و می‌شوند و به تعداد بیکاران افزوده می‌شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نسخه شفا بخش اقتصاد ما همان طور که رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی است تا ما را از تکانه‌های اقتصاد جهانی برحذر دارد اما بعد چهار سال در این دولت شاهد بیکاری و فقر مطلقی هستیم که سایه‌اش بر سر هر کوی و برزنی در کشورمان افتاده است.

وی افزود: هنرمندانی که چه در حوزه فیلم و سینما و چه در سایر عرصه های فرهنگی فعالیت می‌کنند امروز از کشورهای دیگری دعوت به همکاری می‌شوند و این نشان می‌دهد که فضای کشور برای فعالیت مناسب نیست.

رییسی اظهار کرد: تعامل با همه دنیا باید باشد، اما چگونه تعامل کنیم؟ دولت باید خودش کار کند و جلوی هرگونه کم کاری دولت گرفته شود، و گرنه دولتی که بخواهد خودش در بخش خصوصی مشغول باشد نمی‌تواند صد در صد در اختیار مردم باشد. اگر بخواهیم نگاه به بیگانه را حقیقتا عوض کنیم باید بدانیم که واقعا آنان به هیچ ملتی کمک نکرده‌اند که دومینش ما باشیم.

وی ادامه داد: ما باید بخش خصوصی را توانمند سازیم و این کار دولت است که فضا را برای بخش خصوصی فراهم کند و واقعا دیدگاهش نسبت به مردم، سرمایه های کشور و توانمندی خودمان باور داشته باشد.


این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقایان در مناظره‌ها می‌گویند شما چگونه می‌خواهید سالی یک میلیون شغل ایجاد کنید، اگر مسکن مهر را تعطیل نمی‌کردید، اگر نقدینگی موجود در جامعه را به سمت اقتصاد کشور می‌بردید، اگر نفت را خام فروشی نمی‌کردید و اگر از دریا برای تولید ناخالص ملی‌مان بیشتر استفاده می‌کردیم یا فضای مجازی را که امروز فقط به سطح آن توجه می‌شود، برای ایجاد شغل به کار می‌گرفتید، امکان داشت.

وی ادامه داد: دولتی باید بر سر باشد که کار کند و  مدیریت جهادی و انقلابی را بر کشور حاکم کند. ما معتقدیم می‌توانیم اما آقایان می‌گویند از کجا می‌شود؟ دولت باید برای یارانه‌ها و کسانی که با همان یارانه زندگی خود را می‌چرخانند فکری کند. حل مشکل، برنامه‌ریزی می خواهد.


رییسی افزود: جهاد سازندگی را یکی از ثمره‌های انقلاب بود تعطیل شد و در وزارت کشاورزی ادغام شد که ای کاش اقتصاد در جهاد ادغام می شد، ما باید مجدداً جهاد سازندگی را احیا کنیم و آن را در سرتاسر کشور گسترش دهیم. ما می توانیم کار اقتصادی در آستان قدس رضوی انجام دهیم اما هر کار اقتصادی در شان ما نیست، ما باید ببینیم که اولویت محرومان چیست؟

وی گفت: ما معتقدیم با تکیه و اعتماد به نیروها و سرمایه‌های کشور و تحول در مدیریت کشور و تغییر نگاه نسبت به توانمندی‌هایمان، مشکل بیکاری را ریشه کن کنیم و این را با علم و مطالعه می‌گوییم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما برنامه‌مان را برای حل بحران بیکاری ارائه می‌کنیم و معتقدیم باید نخستین گام را برای این کار در روز انتخابات برداریم و در مدیریت کشور تغییر ایجاد کنیم و با همفکری و همراهی جمع علمایی که در این جلسه حضور دارند، برای حل مشکلات کشور حرکت کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر