دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 35480
تاریخ انتشار: 26 فروردين 1396 09:27
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حمله نظامی آمریکا تجاوز آشکار به حاکمیت سوریه است و آمریکا قطعا بداند تروریسم به زودی دامن این کشور را هم خواهد گرفت.


راه امروز: شهروز برزگر با اشاره به اوضاع سوریه و حمله نظامی اخیر آمریکا به این کشور، گفت: کشور آمریکا قدرت شیطانی خود را از جنگ جهانی اول و دوم استوار کرده و سردمداران این نظام سلطه آموخته اند تا با به راه انداختن جنگ ها در نقاط مختلف دنیا و ایجاد گروه های تروریستی، ‌سلطه خود را بر این مناطق و کشورها حفظ کنند.

برزگر بیان کرد: آمریکا خود گروه تروریستی داعش را در منطقه بوجود آورد و اکنون که نیروهای نظامی و مردمی سوریه در جنگ میدانی به پیروزی های راهبردی دست می یابند،‌ با انجام این حمله نظامی به کمک داعش آمد تا روند جنگ را هرچه بیشتر فرسایشی کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ارتش آمریکا رفته رفته با حمایت از گروه های تروریستی همچون داعش و نیز کشورهایی چون اسرائیل غاصب،‌ خود به ارتش تمام عیار تروریستی جهان تبدیل شده است و ریشه های قدرت و سلطه خود را در کشورهای منطقه برحسب همین جنگ ها مستحکم کرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمله نظامی اخیر آمریکا به سوریه و بمباران و موشکباران پایگاه های نظامی این کشور را که تجاوز آشکار به حاکمیت این کشور است، قاطعانه محکوم می کنیم و معتقدیم این تروریست پروری آمریکا که دامن کشورهای اروپایی را گرفته است، ‌به زودی دامن خود آمریکا را هم خواهد گرفت.

وی همچنین با محکوم کردن استفاده از تسلیحات نظامی علیه مردم بی گناه در سوریه، تاکید کرد: خواستار تشکیل کمیته ای حقیقت یاب در این خصوص برای مشخص شدن دست های شوم پشت پرده این حملات بی رحمانه علیه مردم و زنان و کودکان غیرنظامی و اقدام قاطع جامعه جهانی در این رابطه هستیم.

برزگر خاطرنشان کرد: این اقدام آمریکا نوید این نکته را می دهد که به زودی شاهد ریشه کنی تروریسم در سوریه خواهیم بود و دست ظالم و خونریز آمریکا از کشورهای منطقه قطع خواهد شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران کشور با تمدن، کهن و با فرهنگی غنی است و هرگز این حرکات تجاوزکارانه علیه ملت‌ها را برنخواهد تابید و همواره به حمایت خود از مردم مظلوم و مقابله با تروریسم در منطقه ادامه خواهد داد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر