شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 3547
تاریخ انتشار: 18 شهريور 1392 21:20

محسن‌هاشمی گزینه اصلاح‌طلبان برای انتخاب شهردار تهران پس از انتخاب آقای قالیباف به عنوان شهردار تهران اطلاعیه‌ای بدین شرح صادر كرد: شهروندان محترم تهران؛ اینجانب طی دوماه گذشته و پس از ابراز تمایل گروهی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر جدید تهران برای تصدی‌گری شهرداری پس از مشورت با بزرگان و كارشناسان اقدام به تدوین برنامه‌ای برای بهبود عملكرد شهرداری تهران نمودم كه در نهایت این برنامه با حمایت فراكسیون اصلاح‌طلبان شورا مواجه شده و به‌عنوان گزینه اصلاح‌طلبان برای تصدی‌گری شهرداری تهران معرفی شدم. در جلسه رسمی شورا نیز در رای گیری نخست كه آرا میان اینجانب و دكترقالیباف مساوی اعلام گردید نشان داده شد كه بخشی حدود نیمی از اعضای شورا برنامه اینجانب برای حل مشكلات تهران را مفید دانسته بودند. لذا ضمن تشكر از كلیه اعضای شورا با تبریك به دكتر قالیباف به‌عنوان شهردار تهران و حمایت‌های افكارعمومی و رسانه‌ها از برنامه‌های اینجانب امیدوارم در دوره جدید شهرداری تهران شهروندان تهرانی بهبود در كیفیت زندگی و مدیریت شهری را تجربه كنند.


پیمان‌شکنان شورای شهر


در حالی محسن‌هاشمی این بیانیه را صادر کرد که همگان دیروز در سایت‌های خبری خواندند دو عضو پیمان بسته در مسیر رای‌گیری پیمان شکستند و برخلاف وعده‌ای که داده بودند به محسن‌هاشمی رای ندادند. دکتر غلامرضا انصاری شنبه شب به آرمان گفته بود که رئیس شورای شهر و اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند در انتخاب شهردار به محسن ‌هاشمی رای بدهیم. من و دیگر اصلاح‌طلبان به انتخاب آقای‌هاشمی وفادار هستیم اما اگر در جلسه فردا(دیروز) انتخاب شهردار میسر نشد، فردی را به عنوان سرپرست معرفی خواهیم کرد. رای بنده طبق قولی که داده‌ام به محسن‌ هاشمی است. از اظهارات انصاری می‌توان اینگونه برداشت کرد آن طیفی که در لیست اصلاح‌طلبان بوده و توانستند به بهشت راه پیدا کنند، عهد کرده بودند تا به محسن‌هاشمی رای دهند اما دیروز خلاف این واقعیت اثبات شد و دو عضو این لیست بودند که به گزینه رقیب رای دادند. اصولگرایان هم که مشخص بود از گزینه خود یعنی قالیباف حمایت خواهند کرد و در این میان تعدادی از ورزشکاران بودند که خود را وارد جناح‌بندی‌های سیاسی نکردند البته علیرضا دبیر به‌واسطه تعاملی که با قالیباف برقرار کرده نام او را بر برگه رای نوشت.


چه کسانی به محسن‌هاشمی رای ندادند؟


بار دیگر تاکید می‌شود فارغ از اصولگرایان و حامیان قالیباف که رای آنها مشخص بود در نهایت مشخص شد که 2 نفر از این جمع به محسن‌هاشمی رای نداده و بر قول خود با دیگر اصلاح‌طلبان پایبند نبوده‌اند. آن طور که در برخی سایت‌های خبری آمده الهه راستگو تنها عضو اصلاح‌طلب شورای شهر بوده که برخلاف تعهدات خود عمل کرده است. احمد دنیامالی نیز در عین اینکه از همکاران و دوستان محمدباقر قالیباف است اما در لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر چهارم جای گرفت و به‌واسطه این حضور توانست وارد شورای شهر شود. او در انتخابات رئیس شورای شهر رای به احمد مسجدجامعی داد و تصور همگان این بود که در انتخاب شهردار هم به گزینه دیگری جز محسن ‌هاشمی رای نخواهد داد. طبق آنچه مشرق منتشر کرده است، در دور اول رای‌گیری احمد دنیامالی، مهدی چمران، علیرضا دبیر، حبیب کاشانی، مرتضی طلایی، پرویز سروری، رضا تقی‌پور، عباس شیبانی، رحمت‌ا... حافظی، اقبال شاکری، مجتبی شاکری، ابوالفضل قناعتی، معصومه آباد، عبدالمقیم ناصحی ومحسن پیرهادی به قالیباف رای دادند و رای الهه راستگو سفید بود که شمرده نشد. در دور دوم هم همین ترکیب وجود داشت و این بار اعلام شد که رای حسین رضازاده مخدوش است (رای وی خط خوردگی داشته ولی بعد همه پذیرفته‌اند كه به قالیباف رای داده است) و نام الهه راستگو در جمع آرای قالیباف دیده شد.


باید منتظر زمان بود


به هر حال هنوز به طور قاطع نمی‌توان گفت که چه کسانی بر عهد خود با دیگر اصلاح‌طلبان پایبند نبودند و باید منتظر گذر زمان بود تا حقایق مشخص شود. ناگفته نماند که در انتخاب رئیس شورای شهر هم یکی از اعضای لیست اصلاح‌طلبان مطابق تصمیم جمعی عمل نکرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر