پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 35464
تاریخ انتشار: 25 فروردين 1396 17:26
مصطفی کواکبیان گفت: بعید می دانم احمدی نژاد و بقایی تایید صلاحیت شوند اما با آمدن احمدی نژاد انگیزه ام تقویت شد که بیایم.
راه امروز: دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده مردم تهران در مجلس دهم پس از ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگارن مستقر در ستاد انتخابات کشور گفت: حضور احمدی نژاد برای داوطلبی انتخابات داوزدهمین دوره ریاست جمهوری انگیزه مرا تقویت کرد که بیایم.

وی افزود: بعید می دانم احمدی نژاد و بقایی تایید صلاحیت شوند.

کواکبیان درباره این که آیا به نفع روحانی یا فردی دیگر کنار می رود، اظهار کرد: فعلا قرار شده تا آخر بایستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به این که آیا کاندیدای پوششی کسی هستید؟ گفت: به قیافه من نمی خورد که کاندیدای پوششی باشم.

به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان همچنین در نشستی خبری اظهار کرد: در این زمینه با بزرگان اصلاحات مشورت کرده‌ام و گفته‌اند هیچ منعی وجود ندارد. قرار نیست پوششی باشیم و قرار است تا آخر بایستیم تا گفتمان اصلاح طلبی را تبیین کنیم. اگر مردم حمایت کنند حتماً تا آخر می‌ایستیم اما اگر دیدیدم اقبالی وجود ندارد آن وقت حزب تصمیم می‌گیرد و این تصمیم عاقلانه خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا قرار است با روحانی ائتلافی صورت بگیرد، یادآور شد: ائتلاف در همه دنیا وجود دارد و در اینجا هم می‌تواند وجود داشته باشد. ممکن است به این نتیجه برسیم که مردم به ما اقبالی ندارند و نظرسنجی‌ها نشان دهد رأی زیادی نداریم. در آن شرایط تصمیم مقتضی را خواهیم گرفت. اما مگر می‌شود اصولگرایان با هفت، هشت کاندیدا بیایند اما اصلاح‌طلبان کاندیدایی نداشته باشند. باید گفتمان اصلاح‌طلبی هم در مناظره‌ها مطرح شود. شورای نگهبان نیز حتماً توجه دارد که توازن باشد و علاوه بر اینکه خدا را در نظر می‌گیرد پاسخ به مردم هم برایش اهمیت دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند تأیید صلاحیت شود یا خیر تصریح کرد: اگر آقای میرسلیم تأیید شود من هم تأیید می‌شوم چون ایشان هم کاندیدای حزبی است، نباید در این زمینه خیلی نگران باشیم.

وی با بیان اینکه نام دولتش «دولت اخلاق» است، خاطرنشان کرد: اخلاق پنج حرف دارد که هر کدام از این حروف یعنی اقتصاد، خدمت به مردم، لیاقت‌سالاری، اعتمادسازی و قانون مداری در دولت اخلاق وجود خواهد داشت. مقابله با فساد سیستماتیک، اشتغال برای جوانان، اصلاحات فراگیر، اقتدار برای ایرانیان و مدیریت انقلابی از اهداف دولت اخلاق خواهد بود.

کواکبیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بد بودن قانون انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: متأسفانه این قانون باعث شده که این افتضاح در ثبت‌نام‌ها به وجود بیاید و تلویزیون هم آن را به راحتی نشان می‌دهد. قانون انتخاباتی که ما در مجلس هشتم تصویب کردیم و در شورای نگهبان رد شد هفت سال است که در مجمع تشخیص خاک می‌خورد. می‌توان با اصلاح قانون جلوی برخی از این بی‌نظمی‌ها را گرفت.

کواکبیان با بیان اینکه با ثبت‌نام رییس دولت دهم بیشتر برای حضور در انتخابات ترغیب شده است، اظهار کرد: تا پریروز رغبتی برای حضور نداشتم اما با حاضر شدن رییس دولت دهم انگیزه‌ام قوی‌تر شد. ما در مجلس هشتم به خوبی مجلس دهم را شناختیم. اینکه برخی‌ها از کارهایش تعجب می‌کنند اتفاقاً هیچ تعجبی ندارد. با خانه‌نشینی‌ها، قهرها درباره معاون اول و وزیر اطلاعات، سرپیچی از فرمان رهبری را شاهد بودیم.

وی همچنین اظهار کرد: خیلی از دوستان ما را بی‌بصیرت می‌دانستند و خودشان را صاحب بصیرت. بعضی آقایان می گفتند مخالفت با او مخالفت با خداست. به هر حال من از پریروز که رییس دولت دهم ثبت‌نام کرد انگیزه‌ام برای حضور در انتخابات قوی‌تر شد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر