يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 34232
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1395 18:21
دلایل قهرمان نشدن ایران در آسیا

چرا فوتبال پایه در ایران جایگاه چندانی ندارد؟

بازیکن پیشین تیم ملی و پرسپولیس با اشاره به دلایل قهرمان نشدن باشگاه های ایران در آسیا گفت: فوتبال پایه به عنوان اصلی ترین عامل موفقیت جایگاهی در فوتبال ایران ندارد.
ابراهیم آشتیانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دلایل ناکامی تیم های ایرانی در موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا گفت: به غیر از لیگ قهرمانان آسیا تیم ما ۴۰ سال است که به المپیک نرفته و چند سال هم هست که در آسیا قهرمان نشده است. زمانی که ما بازی می کردیم تنها از آسیا و اقیانوسیه یک تیم به المپیک رفت که آن هم ایران بود.

وی گفت: اگر بخواهیم ریشه ای این موضوع را پیدا کنیم فوتبال پایه در ایران جایگاه چندانی ندارد و تیم ها از بازیکنان جوان استفاده نمی کنند. ایران مستعدترین جوانان در دنیا را دارد و در فوتبال جوانان ایران مانند برزیلی ها هستند. باید به آنها اهمیت کافی داده شود تا بتوانند در سنین پائین پیشرفت کنند و آینده فوتبال را بسازند.

پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این موضوع این است که لیگ ما هنوز به استاندارد کافی نرسیده است و بازیکن خارجی خوب نیز در لیگ حضور ندارد. در زمان قدیم اکثر بازیکنان در سنین زیر ۲۰ سال به تیم ملی می رسیدند. در آن زمان تیم های بزرگ دنیا به ایران می آمدند و آنها هنگامی که با ما بازی می کردند مقابل تیم های ایرانی دچار مشکل می شدند آنها در آن زمان این اعتقاد را داشتند که تیم های ایرانی در سطح جهانی کیفیت خوبی دارد اما در حال حاضر در آسیا هم ما نمی توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در مورد دیدار پرسپولیس برابر الهلال عربستان که با تساوی یک به یک خاتمه یافت گفت: الهلال سخت ترین تیم گروه است اما پرسپولیس مقابل آن خوب و منطقی بازی کرد. الهلال چند بازیکن درجه یک خارجی داشت اما پرسپولیس توانست به خوبی از پس این بازی بر بیاید و حتی می توانست پیروز شود که این اتفاق رخ نداد اما در حال حاضر این تیم شرایط ایده آلی دارد.

آشتیانی در پایان در رابطه با شانس موفقیت پرسپولیس در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس در حال حاضر بازیکنان خوبی دارد اما دو یا سه بازیکن خارجی اگر اضافه شوند واقعا خوب می‌شود و فکر می کنم که این تیم با مربی حرفه ای که دارد جزو ۴ تیم برتر آسیا باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر