دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 34090
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1395 19:35
یک نماینده پیشین مجلس گفت: پس از گذشت 38ایران اسلامی از نظر سیاسی کشوری مستقل است، در کره زمین هیچ کشوری نیست که از استقلال ایران اسلامی برخوردار باشد.
راه امروز: یک نماینده پیشین مجلس گفت: پس از گذشت 38ایران اسلامی از نظر سیاسی کشوری مستقل است، در کره زمین هیچ کشوری نیست که از استقلال ایران اسلامی برخوردار باشد.

به گزارش ایسنا ، علیرضا زاکانی طی سخنانی در مسجد امام حسین صومعه‌سرا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا بویژه 540شهید والامقام این شهرستان اظهار کرد: شهدا با فدا کردن جان و هستی خود برای کشور امنیت و اقتدار را به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی وقتی به پیروزی رسید دارای آرمان‌هایی بود که در شعارهای ما تجلی و نمود پیدا می‌کرد، افزود: اصلی‌ترین شعار انقلاب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

زاکانی با بیان اینکه پس از گذشت 38ایران اسلامی از نظر سیاسی کشوری مستقل است، خاطرنشان کرد: در کره زمین هیچ کشوری نیست که از استقلال ایران اسلامی برخوردار باشد. حتی کشورهای بزرگ و صاحب قدرتِ بین‌المللی و صاحب جنگ‌افزارهای اتمی استقلال سیاسی کشور ما را ندارند .

وی ادامه داد: وقتی آمریکا بنای حمله به افغانستان را گذاشت حتی چین و روسیه با اینکه دارای منافعی متفاوت بودند بواسطه شرایط و فشاری که آمریکا بنا نهاده بود تسلیم و به آمریکا کمک کردند. ایران تنها کشوری بود که ایستادگی کرد و حرف سومی را زد .

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم با بیان اینکه ما مستقل‌ترین کشور در سطح جهان از بُعد سیاسی به شمار می‌رویم، گفت: ایران اسلامی نتوانسته است از بُعد فرهنگی، اقتصادی و...استقلال خود را حفظ کند. اگر امروز در حوزه اقتصاد دچار مشکل هستیم به این دلیل است که وابسته‌ایم.

وی اضافه کرد: اگر در بُعد فرهنگی مورد فشار و اجحاف هستیم به این دلیل است که استقلال ما در حوزه فرهنگ محقق نشده است. اولین حلقه شعار انقلاب استقلال است که تنها بخشی از آن محقق شده و از این بابت ما در نیمه راه قرار داریم.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بخش دوم شعار انقلاب آزادی است، تصریح کرد: آزادترین کشور در کره خاکی ایران است. سایر کشور به ظاهر آزاد هستند و با به خطر افتادن منافع صاحبان قدرت و ثروت، آزادی آنها محدود می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر