دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 33301
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1395 20:24
ترامپ در پیامی توئیتری با انتقاد از اوباما:

طناب آمریکا مانع از فروپاشی ایران!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در پیامی توئیتری از نقش ایران در عراق انتقاد کرد و دولت‌های پیشین ایالات متحده را متهم کرد که، به گفته او موجب هدر رفتن سرمایه ایالات متحده در عراق شده‌اند.
به گزارش راه امروز: رئیس‌جمهوری آمریکا، در پیامی توئیتری از نقش ایران در عراق انتقاد کرد و دولت‌های پیشین ایالات متحده را متهم کرد که، به گفته او موجب هدر رفتن سرمایه ایالات متحده در عراق شده‌اند.  «دونالد ترامپ»، در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت ایران به سرعت در حال در اختیار گرفتن قسمت های بیشتری از عراق است.

ترامپ در این پیام دولت‌های پیش از خود را متهم کرد که در جریان حضور نظامی آمریکا در عراق سه تریلیون دلار را در این کشور هدر داده‌اند. وی در عین حال در این پیام تاکید کرد که این رویه متعلق به «گذشته دور» است.

وی همچنین در توییت دیگری مدعی شد: ایران داشت نفس‌های آخر را می‌کشید و در حال فروپاشی بود تا اینکه آمریکا با طناب نجاتی در قالب توافق هسته‌ای به مددش رسید: 150 میلیارد دلار.

براساس گزارش نشریه پلوتیکو، سناتور کورکر روز چهارشنبه با مایکل فلین برای گفت‌وگو درباره ایران دیدار کرده بود.

کورکر بعد از این دیدار بیانیه خود را صادر کرده و در آن یادآور شد،‌ «جدیتی که پرزیدنت ترامپ در برابر تهدیدهای ایران علیه منافع آمریکا دارد، من را دلگرم می‌کند.»

کورکر افزود مشخص است اقدامات ایران نادیده گرفته نمی شود و آنها بابت رفتارهایشان شان پاسخگو خواهند بود.

اما غیر از کورکر، جان مک کین دیگر عضو ارشد کنگره نیز به موضع گیری های دولت ترامپ واکنش نشان داد.

مک کین که رییس کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکا برعهده دارد، در واکنش به اظهارات فلین،‌ آن را «ایستادگی کاخ سفید در برابر تهاجم ایران» نامید و ابراز خوشحالی کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر