شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 32516
تاریخ انتشار: 24 دی 1395 13:36
مدیرعامل ایران ایر اعلام کرد؛

روز تولد دوباره "ایران ایر"

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه در سال ۱۹۹۴ میلادی توانسته بودیم ۲ فروند ایرباس نو از کمپانی ایرباس خریداری کنیم، و امروز ورود هواپیمای جدید ایرباس تاریخ صنعت هوایی ایران را دگرگون کرد و شرکت هما تولد دوباره خود را به جشن نشسته است.
راه امروز: مراسم ورود اولین ایرباس 321 هما در قالب قرارداد ایران ایر و ایرباس به فرودگاه مهرآباد بعد از ظهر امروز پنجشنبه برگزار شد. در این مراسم، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان انرژی اتمی، مدیرعامل ایران‌ایر، مدیرعامل ایرباس و دست‌اندرکاران صنعت هوایی حضور دارند.
در ابتدای این مراسم، فرهاد پرورش مدیرعامل ایران ایر ضمن تسلیت درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: امروز صفحه‌ای نوین در دیباچه خاطرات هما ایجاد شده است.
پرورش افزود: ما 23 سال پیش در سال 1994 میلادی توانستیم 2 فروند هواپیمای نو از کمپانی ایرباس بگیریم و پس از سال‌ها رنج، امروز روز تولد دوباره ایران ایر است.
وی ادامه داد: موفقیت هما مرهون عنایت خداوند و مرهون خون سربازان این نظام و شهدای انقلاب و شهدای هسته‌ای است.
وی اظهار داشت: از ارگان‌های همراه در این پروژه نظیر وزارت اقتصاد، شورای اقتصاد، بانک مرکزی، بانک صنعت و معدن، بانک اقتصاد نوین، سازمان برنامه و بودجه و... قدردانی می‌کنیم.
مدیرعامل ایران ایر با اشاره به اینکه وزیر راه، پشتیبانی زیادی از این پروژه داشتند گفت: همای این آب و خاک جان تازه‌ای یافته است؛ برخی دستاوردهای نرمش قهرمانانه رهبری می‌تواند در این توفیق تجلی یابد.
پرورش گفت: حال که به سخت‌افزار جدید مجهز شدیم، باید خود را به نرم‌افزار جدید هم مجهز کنیم.
مدیرعامل ایران ایر ادامه داد: تحقق این هدف، پس از دوران سخت بی‌مهری‌ها برای هما مهم است، باید به موفقیت نظام توجه داشت و گلایه‌ها را به روزهای دیگری واگذار کرد و برای اعتلای همای این آب و خاک طرحی نو برانداخت تا مرهون خون شهدا نباشیم.
وی گفت: آنچه برای هما انجام شده است، امروز یک خرید ساده نبود، بلکه مسیری کاملاً دشوار بود که باید به دقت پیموده می‌شد.
پرورش اظهار داشت: فصل جدیدی در مقوله حقوقی هوایی کشور گشوده شد، شرایط این قرارداد مستوجب تحول جدی نظام بهره‌وری صنعت است.
پرورش گفت: تطبیق با شرایط حساس هواپیما به معنی تلاش حداکثری است و قطعاً پرسنل هما بدانند، ما معطل سستی‌ها نمی‌مانیم.
وی اظهار داشت: مرغ خوشبختی این آب و خاک بر فراز ایران همیشه بال‌گشوده باشد.
ایران‌ایر با اطمینان به مسیر خود ادامه خواهد داد
مدیرعامل شرکت ایرباس با بیان این‌که ایرباس از توافق جدید خود با ایران بسیار خرسند است، اظهار کرد: ما امیدواریم این همکاری‌ها ادامه پیدا کند و با توجه به شرایط امروز ایران‌ایر با اطمینان به حرکت خود ادامه دهد.
 فابریس برژیه در مراسم ورود نخستین هواپیما به ایران اظهار کرد: پس از سفر سال گذشته دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری ایران به پاریس با مذاکرات بسیار خوبی با ایران‌ایر داشتیم و امروز و در شرایطی که کمتر از یک سال از آن سفر گذشته این قرارداد به مرحله‌ی اجرا رسیده است.
وی با تشکر از تمام مقامات ایرانی و تمام کشورهایی که در شرکت ایرباس شراکت دارند، تاکید کرد: آنچه که امروز اجرای آن نهایی شده نتیجه همکاری و پیگیری‌های همه‌جانبه تمام طرف‌هاست، زیرا در صورتی که آنها حضور نداشتند ما نمی‌توانستیم به توافق امروز جامع عمل بپوشانیم.
مدیرعامل شرکت ایرباس با اشاره به قرارداد سال ۱۹۷۸ ایران‌ایر با ایرباس، اظهار کرد: پس از آن ما برای دورانی طولانی نتوانستیم با ایران همکاری مستقیم داشته باشیم، اما امروز خوشبختانه شرایطی فراهم آمده که می‌توان از آن به یکی از بزرگ‌ترین قراردادها میان ایران و ایرباس یاد کرد.
برژیه در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم ادامه مسیر این همکاری مشترک به زبان فارسی تحویل نخستین هواپیما را به مردم ایران تبریک گفت.
 ساعات پرواز افزایش خواهد یافت
مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر اعلام کرد: پس از یک دوره تنفس که از زمان تحویل هواپیماها آغاز می‌شود، برنامه‌ریزی برای چگونگی بازپرداخت آن‌ها را آغاز خواهیم کرد.
فرهاد پرورش، در نشستی خبری در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات موجود در بهره‌وری شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در استفاده از ایرباس‌های جدید مشکل‌ساز خواهد شد، تأکید کرد: ایران‌ایر در دوران سخت تحریم‌ها نیز توانست کارایی خود را حفظ کند و این که ما در پنج سال بدون دریافت یک قطره سوخت از فرودگاه‌های اروپایی پروازهای خود را ادامه دادیم نشان از آن دارد که این شرکت توانایی بالایی در مدیریت داشته‌های خود دارد.
وی ادامه داد:‌ اما در شرایط فعلی و با توجه به این که هواپیماهای جدید به ناوگان ایران‌ایر اضافه می‌شوند، قطعا نیاز به پیگیری جدی در افزایش بهره‌وری هواپیماها وجود خواهد داشت.
مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به کارایی پایین هواپیماهای فعلی ایران اظهار کرد: با توجه به این که ما باید هزینه خرید هواپیماهای جدید را در جریان استفاده از آن‌ها پرداخت کنیم، باید ساعت فعالیت روزانه هواپیماها افزایش یابد. در حال حاضر، میانگین ساعات پروازی هواپیماهای ایران حدود هفت ساعت در شبانه‌روز است که این رقم در قیاس با استانداردهای جهانی فاصله قابل توجه دارد. از این‌رو باید تلاش کنیم در مسیر دریافت این هواپیماها میزان بهره‌وری ناوگان و امکانات صنعت هوایی کشور نیز ارتقا یابد.
با دیگر ایرلاین‌های ایرانی توافقی نداشته‌ایم
مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد: با وجود آن که این شرکت به طور دقیق وضعیت بازار ایران را زیر نظر دارد اما هنوز با دیگر ایرلاین‌های ایرانی به توافق جدی دست نیافته است.
فابریس برژیه در نشستی خبری با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به این که در ماه‌های پس از اجرای برجام، پیگیری‌های جدی برای بازگشت ایرباس به آسمان ایران مطرح شد، شرکت ایرباس پیگیری‌های جدی خود را برای ارزیابی این بازار آغاز کرد.
به گفته وی، در طول ماه‌های گذشته مذاکرات جدی ایرباس با شرکت ایران‌ایر به توافقات رسمی رسیده که نخستین مرحله از اجرای آن با ورود این هواپیمای جدید کلید خورده است.
مدیرعامل ایرباس در پاسخ به این سوال درباره احتمال رسیدن به توافق جدی با دیگر ایرلاین‌های ایرانی نیز گفت: در طول ماه‌های گذشته من و همکارانم به طور دقیق وضعیت بازار ایران را زیر نظر داشته‌ایم اما در حال حاضر جز قرارداد منعقد شده با ایران‌ایر، هنوز هیچ‌ یک از دیگر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با ایرباس به عقد قرارداد نهایی نرسیده‌اند.
منبع: اقتصاد آنلاین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر