دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 31658
تاریخ انتشار: 01 دی 1395 17:22
رئیس جمهور آمریکا طی روزهای گذشته انجام هر گونه عملیات حفاری نفتی را در آب‌های قط شمال این کشور ممنوع کرد.
راه امروز: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در یکی از آخرین دستورات خود انجام هرگونه حفاری نفتی در حوزه شمالگان این کشور را مادام‌العمر ممنوع کرد.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در وعده‌های انتخاباتی خود اعلام کرده بود که تولید نفت و گاز آمریکا را افزایش خواهد داد.

اوباما در حالی حفاری‌های نفتی در شمالگان را ممنوع اعلام کرده که کمتر از یک ماه از پایان دوره ریاست جمهوری باقی مانده است.

همسایه شمالی این کشور نیز از این تصمیم اوباما حمایت کرده و محدودیت مشابهی را برای حفاری در قطب شمال تحت کنترل کانادا اعلام کرده است.

رئیس جمهور آمریکا انجام فعالیت‌های نفتی در شمالگان و بخشی از اقیانوس اطلس را برای همیشه ممنوع اعلام کرده چرا که براساس قانون فدرال رئیس جمهور آمریکا می‌تواند استفاده از منابع طبیعی این کشور را به صورت نامحدود برای شرکت‌ها ممنوع کند.

برخی کارشناسان معتقدند دونالد ترامپ برای لغو این دستور با مشکلات حقوقی مختلفی روبه‌رو خواهد بود.

با در نظر گرفتن قیمت پایین نفت و مازاد عرضه موجود در بازار جهانی به نظر نمی‌رسد شرکت‌های زیادی وجود داشته باشند که بخواهند در شالگان حفاری کنند از سوی دیگر برخی کشورها که پیش‌تر فعالیت حفاری در شمالگان را انجام می‌دادند نیز قصد دارند از این منطقه خارج شوند. 

این کشورها هزینه بالای فعالیت در این منطقه را با توجه به دشواری‌های موجود از دلایل خروج خود عنوان کرده‌ است.

این اقدام اوباما از سوی فعالان محیط زیست در آمریکا مورد استقبال قرار گرفته و از سوی این افراد حمایت شده است.
منبع: فارس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر