پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 31612
تاریخ انتشار: 30 آذر 1395 13:36
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

حذف یک صفر از پول ملی اقدامی غیراقتصادی و پرهزینه

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: حذف یک صفر از پول ملی اقدامی غیراقتصادی، غیرمدیریتی، کم فایده و پرهزینه است که برای جلوگیری از صرف هزینه‌های هنگفت بهتر است، به یکباره همان طرح دولت قبل، یعنی حذف چند صفر انجام شود.
راه امروز: یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس در مورد حذف صفر از پول ملی، گفت: طرح حذف چند صفر از پول ملی که در دولت گذشته مطرح شد، بر تورم تأثیرگذار و دارای نقاط مثبت و منفی زیادی است. 

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه نقاط مثبت حذف چند صفر از پول ملی نسبت به نقاط منفی آن بیشتر است، گفت: اما حذف یک صفر از پول ملی که به تازگی توسط دولت مطرح شد، کاری کم فایده و پرهزینه است. 

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران تصریح کرد: حذف یک صفر از پول ملی ارتباطی به طرح قبلی دولت گذشته در حذف چند صفر از پول ملی ندارد و طرح مذکور جدید و زمان بر است که این طرح باید در بانک مرکزی تصویب شود و بعد هم شورای نگهبان آن را تایید و ابلاغ کند. 

آل اسحاق بیان داشت: با توجه به اینکه طرح اخیر هزینه‌های زیادی از جمله تعویض اسکناس‌‌ها و مسکوک رایج مملکت را به دنبال دارد، بهتر است اقدامی در مورد آن انجام نشود و اگر هم قرار است حذف صفر از پول ملی انجام شود، بهتر است همان طرح دولت قبل به جریان بیفتد و اجرا شود. 

وی افزود: علاوه بر هزینه تعویض اسکناس و مسکوک رایج مملکت تمام نرم‌افزارهای بانک‌ها و شرکت‌های کوچک که محاسبه آن‌ها بر اساس ریال است، باید عوض شود که این کار هم هزینه‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت. 

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: حذف یک صفر از پول ملی تأثیر چندانی بر تورم و صادرات ندارد و این کار اقتصادی و مدیریتی نیست و تنها نتیجه آن یکسان شدن تومان و ریال است که در حال حاضر واحد شمارش هم که در جامعه به کار می‌رود، همان تومان است. 
منبع: فارس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر