دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 31580
تاریخ انتشار: 29 آذر 1395 19:02
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حمل ونقل عمومی در تصادفات جاده‌ای سهم ۶/۵ درصدی دارند گفت: رتبه ایران در جهان از طیف میزان کشته‌های تصادفات جاده‌ای به رتبه هشتم رسیده است.
راه امروز: داود کشاورزیان در مراسم اولین جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای با بیان اینکه موضوع تصادفات جاده‌ای یک بحث اجتماعی است گفت: معتقدم برای افزایش ایمنی در راه‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای باید نهادهای اجتماعی را درگیر این بحث کنیم. 

وی ادامه داد: مجموعه اقداماتی که در چند سال گذشته انجام شد، منجر به این شده است که میزان تلفات جاده‌ای تا ۱۱ هزار نفر کاهش پیدا کند و بتوانیم تلفات حاصل از تصادفات جاده‌ای را به ۱۶ هزار نفر در سال برسانیم. 

معاون وزیر راه ادامه داد: البته این روز‌ها تلفات جاده‌ای را با ضریب تصحیح اعلام می‌کنند که ما درخواست داده‌ایم این موضوع بازنگری شود چرا که اعداد و ارقام کشته‌های جاده‌ای را افزایش می‌دهد. 

وی افزود: امروز جایگاه ایران از لحاظ تعداد کشته‌های جاده‌ای در دنیا به رتبه هشتم رسیده است که در تلاش هستیم جایگاه ایران را در جهان بهبود دهیم. 

کشاورزیان با اشاره به استفاده از سیستم‌های هوشمند جاده‌ای گفت: هدف از استفاده فناوری‌های جدید مانند نصب ۱۸۰۰ دوربین ثبت تخلفات سرعت کاهش تلفات جاده‌ای است و باید رعایت اصول ایمنی در رانندگی به یک فرهنگ تبدیل شود. 

وی با اشاره به سهم ۱۵ درصدی حمل ونقل عمومی در مسیرهای بین شهری گفت: سهم ناوگان حمل ونقل عمومی در تصادفات جاده‌ای ۶/۵ درصد است. 

در ادامه این مراسم سردار حمیدی فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به شبکه راهی دویست هزار کیلومتری در سطح کشور گفت: حمل ونقل عمومی که در بخش بار و چه در بخش مسافر ۹۳ درصدی دارند و بنابراین بخش عمده تردد‌ها در سطح جاده‌های کشور توسط این ناوگان انجام می‌شود. 

وی با اشاره به کاهش قابل توجه تلفات جاده‌ای گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده توانستیم میزان تلفات تصادفات کشته‌ای را به ۱۶ هزار نفر برسانیم. 

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اهمیت حرفه رانندگان گفت: اگر در صحنه تصادفی پلیس نباشد بنابر اظهار نظر سه راننده تصمیم گیری می‌کنیم که این نشان از توجه ما به حرفه رانندگان دارد.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر