شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 29110
تاریخ انتشار: 26 مهر 1395 12:35
در دیدار رئیس کل گمرک پاکستان با رئیس کل گمرک ایران عنوان شد:

آغاز فصل جدید از همکاری‌های گمرکی میان ایران و پاکستان

رئیس کل گمرک ایران در دیدار با نصیر مسرور احمد رئیس کل گمرک پاکستان و هیأت همراه بر اهمیت توسعه همکاری‌ها و رفع موانع گمرکی بین دو کشور تأکید کرد.
 راه امروز: مسعود کرباسیان در این دیدار که محمد سعید جدون، مدیرکل گمرک کویته پاکستان نیز در آن حضور داشت علاقه‌مندی ایران را به افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور و تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی مورد تأکید قرار داد.

براساس این گزارش نصیر مسرور احمد، معاون وزیر و رئیس کل گمرک پاکستان نیز ضمن ابراز خشنودی از دیدار با رئیس کل گمرک کشورمان، خواهان افزایش همکاری‌های گمرکی و مناسبات تجاری فی‌مابین شد.

براساس این گزارش مسعود کرباسیان در این دیدار همچنین با اشاره به برگزاری نشست رؤسای گمرکات کشورهای عضو اکو در تهران اظهارداشت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه در میان اعضای اکو در صورتی که به صحنه عمل درآید و شکل اجرایی پیدا کند، در بعد اقتصادی می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر مبادلات تجاری و همکاری‌های گمرکی فی‌مابین شود.

وی با بیان اینکه حجم فعلی مبادلات بازرگانی بین کشورهای عضو اکو در مقایسه با ظرفیت‌های واقعی تفاوت زیادی دارد، گفت: اهتمام مسئولان و رؤسای گمرکات کشورهای عضو اکو به توسعه همکاری‌ها و رفع موانع گمرکی به خصوص موانع مرزی در کنار تجهیز گمرکات به فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی نظیر آنچه که طی سه سال گذشته در گمرک ایران و برخی از گمرکات منطقه اکو صورت گرفته، قدرت و توانایی سازمان اکو را برای حضور در رقابت‌های جهانی در عرصه اقتصاد افزایش خواهد داد و در نهایت به رشد اقتصادی و رفاه مردم خواهد انجامید.

رئیس کل گمرک ایران همچنین ابراز امیدواری کرد: مباحث و موضوعات مطرح شده در نشست رؤسای گمرکات عضو اکو در تهران بتواند زمینه مناسبی را برای اجرای مصوبات و توافقات قبلی این سازمان فراهم کند.

شایان ذکر است که رئیس کل گمرک پاکستان و هیأت همراه به منظور شرکت در هفتمین نشست رؤسای گمرکات کشورهای عضو اکو که از 26 تا 28 مهرماه سال‌جاری در ایران برگزار می‌شود وارد تهران شده است.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر