شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 28678
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 11:31
جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای در خصوص آخرین وضعیت توافقنامه توقف درگیری های سوریه اظهار داشت: آمریکا مشارکت خود با روسیه را برای برقراری تماس های دوجانبه به منظور تمدید این توافقنامه را متوقف کرده است.

راه امروز: جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای در خصوص آخرین وضعیت توافقنامه توقف درگیری های سوریه اظهار داشت: آمریکا مشارکت خود با روسیه را برای برقراری تماس های دوجانبه به منظور تمدید این توافقنامه را متوقف کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر آن که اتخاذ این تصمیم آسان نبوده است، تصریح کرد: دولت واشنگتن برای کاهش وقایع خشونت بار در سوریه، انتقال کمک های بشردوستانه و عقب نشاندن گروه های تروریستی از قبیل داعش و القاعده هرکاری از توانش بر می آمد، انجام داد.

کربی افزود: روسیه در انجام تعهدات خود در خصوص قوانین بین المللی بشردوستانه و ماده 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد موفق عمل نکرد. عدم تمایل یا عدم توانایی دولت مسکو منجر به عدم پایبندی رژیم سوریه به توافقنامه آتش بس شد. علاوه بر این روسیه و رژیم اسد به کاروان کمک های بشردوستانه در 19 سپتامبر حمله کرده و با بمباران غیرنظامیان، بیمارستان ها و زیرساخت ها به اعمال روش های نظامی ادامه دادند.

او ضمن اشاره به فراخوانی تمامی کارکنانی که برای همکاری در «مرکز اجرایی مشترک» میان آمریکا و روسیه اعزام شده بودند، گفت: ارتباط ما با روسیه برای تامین امنیت پرسنل آمریکایی که در منطقه فعالیت دارند و عدم بروز درگیری میان دو کشور در سوریه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه صبح امروز از تعلیق تواقفنامه کشورش با آمریکا به دلیل «موضع مبهم دولت واشنگتن» خبر داده بود.

منبع:خبرآنلاین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر