شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 2845
تاریخ انتشار: 03 شهريور 1392 08:09

به گزارش راه مردم، رئیس‌جمهور که به همراه اعضای دولتش در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی حضور یافته بود، پس از ادای احترام به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران حضور یافت و از تشکیل کارگروهی از سوی دولت برای شناسایی موانع رونق اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف خبر داد. دکتر حسن روحانی گفت: در جلسه این هفته هیات دولت در روز یکشنبه، دولت کارگروهی مشخص می‌کند که ظرف 15روز تمام موانعی را که در راه رونق اقتصادی،‌ اشتغال، راه‌اندازی بنگا‌ه‌های کوچک و بزرگ و تحرک اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی،‌خدمات وجود دارد شناسایی کند و راهکارهای مناسب برای رفع این موانع را ارائه دهد تا در جلسات بعدی هیات دولت مورد بررسی قرار گیرد. وی همچنین اظهار کرد: هفته گذشته در دو جلسه هیات دولت همه اقدامات لازم برای تامین کالاهای اساسی تا پایان سال را برای کشور انجام داده است و مردم در این زمینه می‌توانند کاملا آسوده‌خاطر باشند. روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: در اولین روزهای آغاز به کار دولت تدبیر و امید و اولین روز هفته دولت، این خدمتگزار که با رای مردم مسئولیت بزرگ ریاست‌جمهوری نظام را برعهده گرفته‌ام، از طرف خود و اعضای هیات دولت به روح بلند امام خمینی(ره) درود می‌فرستم و ادای احترام می‌کنم.


امام(ره) به حقوق مردم توجه ویژه داشت


وی یادآور شد: امام(ره) سایه شوم تحقیر‌های داخلی و خارجی را که از استبداد و استعمار ناشی می‌شد برای همیشه از سر مردم ایران دور کرد. ما اعتدال را از امام(ره) آموخته‌ایم. ایشان حتی در برابر حرکت‌های تندروانه برخی از جریان‌ها و اشخاص همواره رفتار سازنده داشتند و ما تدبیر و امید را از امام(ره) آموخته‌ایم. امام(ره) به حقوق مردم توجه ویژه داشت و این دولت نیز با همه آن آرمان‌ها و خط و راه وفادار خواهد بود. روحانی اضافه کرد: امروز در محضر امام(ره) دولت بار دیگر بر عهدی که با مردم بسته تاکید می‌کند و با وجود چالش‌ها و مشکلات، با اتکا به لطف پروردگار و عنایت معصومین(ع) و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و حمایت قاطع مردم و همچنین حمایت رهبر معظم انقلاب امیدوار به حل مشکلات است البته از امام(ره) بزرگوار و شهدا می‌خواهیم که برای دولت دعا کنند که ما بسیار به آن نیازمندیم. رئیس‌جمهور گفت: لازم می‌دانم از اعضای خانواده امام خمینی(ره) به‌ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به خاطر حمایت‌هایشان از این دولت تشکر و قدردانی کنم. وی افزود: جا دارد در اینجا به مردم عزیز ایران عرض کنم که دولت در اولین هفته کاری خود چند اقدام مهم را انجام داده است. اولین اقدام این بود که در سطح وزیران از افراد شایسته، دوراندیش و صاحب تجربه در این شرایط حساس استفاده کند، چراکه ما معتقدیم حضور وزیران قدرتمند برای مردم آرام‌بخش است و در مرحله بعد نیز وزرا و مسئولان افراد شایسته‌ای را برای خدمت دعوت می‌کنند که آن نیز برای مردم باعث ثبات و آرامش خواهد بود. روحانی با اشاره به جلسه هیات دولت در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هفته گذشته گفت: دولت در این دو جلسه همه اقدامات لازم برای تامین کالاهای اساسی تا پایان سال برای کشور را انجام داد و مردم کاملا در این زمینه می‌توانند آسوده خاطر باشند.


به وعده 100 روزه خود عمل می‌کنیم


وی در تشریح شرایط اقتصادی کشور افزود: شرایط کشور از نظر اقتصادی دارای رکود و تورم است و در اصطلاح دچار رکود تورمی است. برای حل مشکلات اقتصادی پیچیدگی‌هایی پیش روی دولت است اما در عین حال دولت مصمم است که در اولین جلسه این هفته که یکشنبه برگزار می‌شود، کارگروهی را مشخص کند که ظرف 15 روز تمام موانعی را که امروز برای رونق اقتصادی، اشتغال، راه‌اندازی بنگاه‌های بزرگ و کوچک، تحرک اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات و در راستای فعال‌تر شدن بخش خصوصی وجود دارد مشخص کند و راهکارها را ارائه دهد تا در جلسات بعدی هیات دولت درمورد آنها بحث و گفت‌وگو و بررسی‌های لازم صورت بگیرد. رئیس‌جمهور تاکید کرد: به مردم وعده می‌دهیم که طبق وعده‌های قبلی، حتما طی 100 روز اول یا کوتاه‌تر، اقدامات ضروری و فوری در این زمینه انجام دهیم و نتیجه کار را به مردم بگوییم. روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شرایط امروز منطقه اشاره کرد و گفت: لازم می‌دانم نسبت به اوضاع منطقه به شدت ابراز نگرانی و تاسف کنم. وی همچنین با اشاره به شرایط امروز سوریه اظهار کرد: بسیاری از مردم بی‌گناه سوریه توسط عوامل شیمیایی مصدوم و شهید شده‌اند و این تاسف‌بار است. ما کاربرد سلاح شیمیایی را کاملا و قویا محکوم می‌کنیم چراکه جمهوری اسلامی ایران خود قربانی سلاح‌های شیمیایی است. روحانی در ادامه تاکید کرد: بی‌ثباتی در منطقه به ضرر منطقه و مسلمانان است و تنها به سود اسرائیل است و امیدواریم با هوشیاری مردم منطقه و تلاش کشورهایی که دلشان برای ثبات منطقه می‌تپد در آینده نزدیک شاهد آرامش و ثبات در منطقه باشیم. روحانی همچنین پس از حضور در مرقد شهدای 72 تن و ادای احترام به شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: هفته دولت توأم با یاد شهیدان رجایی و باهنر است.


فکر را نمی‌توان ترور کرد


رئیس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی و مبارزات انقلابی وی یادآور شد: ایشان قبل از انقلاب شاگرد امام(ره) بودند و در آن زمان ضمن حرکت در راستای تحقق حرکت انقلاب اسلامی دارای تدبیرگری و مدبرگری بودند. چنانچه به فکر ساختار آینده کشور، مسئولان و کارگزاران آینده بودند و در این راستا در حوزه اقداماتی انجام دادند و مدارس و دبیرستان‌هایی را نیز تاسیس کردند. دکتر بهشتی فراجناحی بودند و فراجناحی رفتار می‌کردند. این دولت نیز رفتار فراجناحی و اعتدال را از شهید بهشتی درس گرفته و پایبند به آن خواهد بود. دکتر روحانی پس از حضور بر مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و شهدای دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیچ‌گاه نمی‌توان تفکر را ترور کرد، گفت: مردم همچنان پای تفکری که بر مبنای آزادی و اسلام انتخاب کرده‌اند، استوار ایستاده‌اند. روحانی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدت کوتاهی از عمر این دولت گذشته است، افزود: امیدواریم در سال آینده در هفته دولت بتوانیم دستاوردهای یک‌ساله خود را به مردم عرضه کنیم. البته من اعتقاد ندارم که از هفته دولت به عنوان یک جشنواره تبلیغاتی یاد شود بلکه معتقدم در کنار اینکه خدمات بیان می‌شود، فعالیت‌ها و عملکردها نیز باید مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد. رئیس‌جمهور در پایان صحبت‌های خود از فعالیت تمام دولت‌های قبل تشکر کرد و افزود: از فعالیت‌های تمام دولت‌های قبل از دولت موقت، دولت شهیدان رجایی و باهنر،‌ دولت دفاع مقدس، دولت سازندگی، دولت اصلاحات و دولت‌های نهم و دهم تشکر می‌کنیم و تلاش‌های آنها را ارج می‌نهیم و می‌دانیم که تمام دولت‌ها در حد خود تلاش کردند تا آرمان‌های انقلاب را محقق کنند.

منبع: آرمان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر