يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 2796
تاریخ انتشار: 01 شهريور 1392 17:03
الحیات نوشت: هیچکس در ایران منکر تاثیرات منفی تحریم های اقتصادی توسط شورای امنیت سازمان ملل نیست. 10 دور مذاکرات بین دولت محمود احمدی نژاد و پنج بعلاوه یک به بن بست ختم شد.

به گزارش راه مردم، تحریم ها منجر به افزایش تورم و بیکاری و از سوی دیگر سبب کاهش ارزش پول ملی شده اند که تاثیر ناخوشایندی بر روی شرایط زندگی گذاشته است. اما پیروزی حسن روحانی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و تشکیل دولتی به منظور رفع مشکلات اقتصادی، باعث بروز امید  و خوشبینی در ایران شده است.

امیر موسوی رئیس مرکز مطالعات اتسراتژیک و روابط بین المللی می گوید: ایران از توانایی های اقتصادی بزرگی برخوردار است اما دولت پیشین موفق به ایجاد نشاط اقتصادی نشد.

وی افزود: تیم تشکیل شده توسط روحانی می توانند فضای سابق را بازگردانند.

حمید حسینی اقتصاددان ایرانی در این زمینه اظهار داشت: تاثیرات منفی تحریم ها بر روی زندگی مردم نیازی به دلیل و مدرک ندارند، و تاثیرات آن بر جامعه مشهود است.

یکی از مغازاده داران در ولی عصر تهران می گوید: موفقیت مذاکرات با غرب بویژه با آمریکا می تواند بر شرایط اقتصادی کشور تاثیر بگذارد. مردم دیگر توان ندارند و فعالیت اقتصادی در سایه ی کاهش قدرت خرید مردم غیرممکن شده است. عرصه کنندگان و تولید کنندگان هم با چنین مشکلی مواجهند.

یک مقام دولتی ایران معتقد است که دولت جدید قادر به حل مشکلات است چراکه بینش و فهمی صحیح از مکانیزم دولت و اداره آن دارد.

وی می گوید: دولت روحانی می داند که خانواده های ایران در مقابل قیمت های رو به افزایش با کاهش قدرت خرید روبرو شده اند و چنین وضعیتی نمی تواند ادامه داشته باشد.

مهدی صالحی دانشجوی ایرانی که سال آینده فارغ التحصیل می شود می گوید که نمی تواند در شرایطی که قیمت مسکن افزایش می یابد خانواده ای تشکیل دهد.

در همین اوضاع و احوال، سازمان های مدنی ایران در مقابل تحریم های اقتصادی کمپینی با نام "نه به تحریم ها و بله به صلح" را راه اندازی کرده اند و می گویند که زمان آن رسیده که اختلافات سیاسی کنار گذاشته شود و در مورد منافع مردم اندیشه شود.

منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر