شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 2789
تاریخ انتشار: 01 شهريور 1392 16:46

ارتش لبنان از حمله هوایی اسرائیل به جنوب بیروت خبر داد.


به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، ارتش لبنان اعلام کرد هواپیمای جنگی اسرائیل بامداد امروز جمعه، پایگاه مجموعه "جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل" را در جنوب بیروت مورد هدف قرار داد اما این بمباران منجر به تلفات انسانی نشد.


این برای نخستین بار در چند سال اخیر است که اسرائیل منطقه ای در مرکز لبنان را مورد هدف قرار می دهد. پیش از این حملات نظامی اسرائیل محدود به مناطق جنوبی لبنان می شد.


در بیانیه ارتش لبنان آمده است: در نقض جدید حاکمیت لبنان یک فروند هواپیمای اسرائیلی در ساعت 4 بامداد امروز جمعه به وقت محلی مراکز محل استقرار یکی از مجموعه های فلسطینی را مورد هدف قرار داد. این حمله منجر به ایجاد حفره ای به عمق 5 متر بدون تلفات انسانی یا مادی شد.


"ابوعماد رامز مصطفی" مسؤول شاخه "جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل" در لبنان در این باره گفت که مرکز این مجموعه در منطقه الناعمه در جنوب بیروت مورد هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.


وی افزود: این حمله هوایی منطقه وادی الناعمه را هدف قرار داد.


این مقام فلسطینی از چنین حمله هوایی اسرائیل به مرکز این گروه ابراز تعجب کرد چرا که به گفته او، مسؤولیت حمله موشکی پنجشنبه به اسرائیل از خاک لبنان توسط یک گروه نزدیک به القاعده به نام گردان "عبدالله عزام" پذیرفته شده بود.


یک سخنگوی اسرائیلی هم گفت: در انتقام گیری از حملات موشکی روز پنجشنبه از مناطق مرزی لبنان به اسرائیل، نیروی هوایی اسرائیل مراکزی متعلق به تندروها را در لبنان هدف قرار داد.


ارتش اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد چهار موشک از جنوب لبنان به سمت مناطقی در شمال اسرائیل شلیک شدند. دو موشک به منطقه مسکونی اصابت کردند ولی کشته و زخمی در برنداشتند. سپر موشکی گنبد آهنین سومین موشک را مورد هدف قرار داد و آن را در آسمان منفجر کرد. چهارمین موشک هم در مکانی خارج از اسرائیل سقوط کرد.


حزب الله لبنان هم اعلام کرد ارتباطی با شلیک چهارموشک از جنوب لبنان به اسرائیل در عصر پنجشنبه ندارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر