شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 27705
تاریخ انتشار: 27 شهريور 1395 13:17
«وقتت آنقدر ارزش دارد كه نمي‌تواني ٢ دقيقه از آن را در اختيار يك جانباز بگذاري»؛ اين جمله‌اي بود كه يكي از حاضرين در سخنراني احمدي‌نژاد خطاب به او فرياد مي‌زد.

راه امروز: حالا ديگر كار از جوانان معترض گذشته است. اگر تا پيش از اين در برنامه‌ها و سخنراني‌ها منتقدان جوانش با پلاكاردها به استقبالش مي‌رفتند، حالا ديگر معترضان و منتقدان ديگري نيز لب به اعتراض باز كردند و در صف اول مخاطبانش صدا بلند مي‌كنند و سبب وقفه در سخنراني‌اش مي‌شوند و حتي تلاش‌هاي جوانفكر هم براي آرام كردن‌شان راه به جايي نمي‌برد. 

محمود احمدي‌نژاد در جديد‌ترين سفر استاني خود به گرگان سفر كرد تا به خوبي متوجه شود از اين پس سخنراني‌هايش بي‌دردسر انجام نخواهد شد. روز پنجشنبه مسجد جامع گرگان شاهد سخنراني رييس دولت نهم و دهم بود، برنامه‌اي تحت عنوان جشن ولايت. فيلم‌هايي كه از مراسم استقبال احمدي‌نژاد در شبكه‌هاي مجازي منتشر شده است نشان از اين دارد كه مردم گرگان چندان استقابل گرمي از او نداشتند تا در حلقه‌اي كوچك كه اطراف اتومبيلش جمع شده‌اند و برايش شعار مي‌دهند وارد محل سخنراني‌ش شود. اين‌بار اما همراهان ديگري نيز داشت. اگر تا پيش از اين چهره‌هاي نزديك به او كه هر كدام‌شان در دفتر ولنجك حكم و مسووليتي گرفتند همراهي‌اش مي‌كردند در اين سفر اما برخي حاميان بهارستان نشين سابقش نيز او را همراهي مي‌كردند، نمايندگاني كه در هفتم اسفند بزرگ‌ترين بازندگان انتخابات نام گرفتند.

 از جمله كساني كه رييس دولت نهم و دهم را در سفر به گرگان همراهي مي‌كردند، مهدي كوچك‌زاده، نفر شصت و چهارم تهران در هفت اسفند بود. به نظر مي‌رسد هر چه به انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم حاشيه‌هاي سخنراني‌هاي احمدي‌نژاد بيشتر مي‌شود. اگرچه مردان نزديك به او انتخاباتي بودن فعاليت‌هايش را تكذيب مي‌كنند و چهره‌هاي سياسي هم حضور او در انتخابات را جدي نمي‌دانند اما گويي آنچه كه در ميان سياستمداران و كف جامعه ايران وجود دارد زمين تا آسمان متفاوت است. سياستمداران حضور او در انتخابات را بعيد مي‌دانند و چهره‌هاي نزديك به او نيز تكذيب مي‌كنند اما در جامعه اين حساسيت روز به روز بيشتر مي‌شود، گروهي كه حضور او را جدي مي‌پندارند و در حمايت از حضورش شعار مي‌دهند و البته گروه ديگر هم به همان اندازه جدي مي‌پندارند و عليه او و براي انتقاد از عملكرد ٨ ساله‌اش پاي در سخنراني‌هايش مي‌گذارند و از همين‌روست كه چند سخنراني اخير احمدي‌نژاد بدون حاشيه نبوده است.

جنجال براي ٢ دقيقه وقت
«وقتت آنقدر ارزش دارد كه نمي‌تواني ٢ دقيقه از آن را در اختيار يك جانباز بگذاري»؛ اين جمله‌اي بود كه يكي از حاضرين در سخنراني احمدي‌نژاد خطاب به او فرياد مي‌زد. در حالي كه تمام محوطه مسجد جامع گرگان پر شده بود و عده معدودي هم در ساختمان بيرون مسجد انتظار مي‌كشيدند تا سخنراني رييس دولت سابق را از طريق ال سي دي كه تعبيه شده بود گوش كنند، داخل مسجد اما اتفاق ديگري در حال رخ دادن بود. 

پيش از شروع سخنراني احمدي‌نژاد مردي ميانسال كه خود را جانباز جنگ معرفي مي‌كرد درخواست داشت تا ٢ دقيقه تريبون را در اختيار بگيرد. وقتي درخواستش با مخالفت برگزار‌كنندكان برنامه مواجه شد در حالي كه احمدي‌نژاد پشت تريبون قرار گرفته بود تا سخنراني خود را آغاز كند صداي اعتراض مرد ميانسال در محوطه مسجد پيچيد. «من جانباز جنگم و فقط از شما ٢ دقيقه وقت خواستم تا مساله‌اي را بيان كنم.» صداي او به قدري بلند بود كه حتي احمدي‌نژاد با بلندگو هم نتوانست حريف او شود و به ناچار علي اكبر جوانفكر به سمت او رفت تا آرامش را به جلسه بازگرداند؛ تلاشي كه البته تا دقايقي بي‌نتيجه ماند تا احمدي‌نژاد سخنراني خود را پس از يك تنش چند دقيقه‌اي و با تاخير آغاز كند. مشخص نيست كه آن مرد جانباز براي گفتن چه حرف‌هايي تريبون مسجد جامع گرگان را درخواست مي‌كرد اما به هر ترتيب اجازه استفاده از تريبون را پيدا نكرد تا حاشيه سفر احمدي‌نژاد به گرگان اينگونه رقم بخورد و سخنراني‌اش را با يك تنش آغاز كند.

منبع: فرارو

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر