دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 27444
تاریخ انتشار: 22 شهريور 1395 12:11
سرپرست بازرگانی وزارت صنعت اعلام کرد

وزارت صنعت مرجع ناظر بر شرکت‌ها

شبکه‌های بازاریابی اینترنتی مختلف از جمله بخش‌هایی هستند که همواره در ارتباط با آنها نگرانی‌های خاصی وجود دارد و این نگرانی نه تنها در بخش ارائه محصولات، بلکه در حوزه مجوزهای لازم به منظور فعالیت است.
راه امروز: سرپرست امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت - در این زمینه با اشاره به این‌که کلیه فعالیت‌های مربوط به شبکه‌های بازاریابی تحت نظر و کنترل وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد کمیته‌های مختلف در اتاق اصناف چه در پایتخت و چه در استان‌ها عملکرد نظارتی مربوطه را دارند و دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی نیز در این حوزه کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که شبکه‌های بازاریابی در ایران یکی از شفاف‌ترین سیستم‌های اقتصادی رایج در کشور را به خود اختصاص داده‌اند، بیان کرد: هر یک از بازاریاب‌های این شبکه‌ها شناسایی مشخصی دارند و کالاهایی که از طریق شرکت به آنها فروخته می‌شود و نیز رقم‌های مربوط به خرید و فروش و تخفیف‌های لازم تحت نظارت است و اگر اتفاقی خارج از این چرخه صورت گیرد به عنوان بازاریابی شبکه‌ای تلقی نمی‌شود.

سرپرست امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که این شرکت‌های بازاریابی طبق آیین‌نامه‌های تعریف شده فعالیت خود را انجام می‌دهند، ادامه داد: اگر خلاف آیین‌نامه‌های در نظر گرفته شده فعالیتی انجام گیرد با آنها برخورد شده و مجوز این شرکت‌های بازاریابی ابطال می‌شود.

صادقی با اعلام این‌که ۱۸ شرکت بازاریابی شبکه‌ای در ایران فعالیت می‌کنند، افزود: عمده فعالیت این شرکت‌ها در حوزه کالاهای مصرفی همچون مواد غذایی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی است و معمولا در بخش کالاهای سرمایه‌ای و بادوام حضور ندارند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر