يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 27184
تاریخ انتشار: 17 شهريور 1395 17:59
قائم‌مقام وزیر کشور بر تقویت رقبا از سوی احزاب تاکید و عنوان کرد:‌ رقیب جدی، حزب را قوی و زمینه فعال‌تر شدن حزب را ایجاد می‌کند.

راه امروز: محمدحسین مقیمی در نشست با احزاب و گروه‌های سیاسی استان گیلان، با اشاره به ظرفیت‌ قانونی برای فعالیت‌های حزبی، اظهار کرد: هم در قانون اساسی کشور و هم در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، فضای قانونی برای حضور مستمر احزاب و تشکل‌های سیاسی وجود دارد.

وی با بیان اینکه احزاب به خوبی می‌توانند در کشور فعالیت کنند و محدودیتی ندارند، افزود:‌ 250 حزب مجوزدار در کشور فعالیت می‌کنند، ‌اما باید احزاب قدرتمند در کشور داشته باشیم.

قائم‌مقام وزیر کشور از احزاب خواست با جذب افراد بیشتر فعال‌تر عمل کنند و ادامه داد: باید با نزدیکی احزاب به هم، به حزب قوی برسیم. انتخابات 94 و معرفی لیست‌ها در استان‌ها نمونه بازر و موفقی از فعالیت منسجم احزاب است که امیدواریم در آینده تداوم یابد.

مقیمی داشتن احزاب زیاد را نشان‌دهنده توجه به تحزب ندانست و تصریح کرد: قطعا این تعداد زیاد نمی‌توان نشان‌دهنده بی توجهی به احزاب باشد. در واقع احزاب باید جبهه واحد تشکیل دهند و این جبهه‌ها فعالیت‌های انتخاباتی داشته باشند. دولت نیز وظیفه خود می داند که از فعالیت‌های سیاسی و حزبی حمایت کند.

وی با اشاره به مشکلات سیاسی و اقتصادی در مقاطعی بعد از انقلاب، خاطرنشان کرد: بسیاری از فسادها به دلیل ‌فاصله گرفتن از اصول اتفاق افتاده است و دلیل این موضوع تربیت نکردن کارد و نیروهای لازم بوده،‌ زیرا یکی از کارکردهای حزب،‌ تربیت نیرو برای کشور است. اگر نیروهای تربیت شده مسئولیت‌های سنگین و اداره امور را بر عهده بگیرند، سرمایه‌های اجتماعی حفظ و اعتماد بر جامعه حاکم می‌شود.

قائم‌مقام وزیر کشور با بیان اینکه احزاب می‌توانند در طول سال فعالیت کنند، گفت:‌ دولت از تمام فعالیت‌های سیاسی قانونمند احزاب موافق و مخالف حمایت می‌کند البته اگر حزبی از مرامنامه عدول کرد باید پاسخگو باشد.

وی بر تقویت رقبا از سوی احزاب تاکید و عنوان کرد:‌ رقیب جدی حزب را قوی و زمینه فعال‌تر شدن حزب را ایجاد می‌کند. فعالیت احزاب منتقد دولت باعث رفع اشکالات می‌شود.

مقیمی با اشاره به طراحی جدید اساسنامه خانه احزاب، خاطرنشان کرد:‌ مدیریت خانه احزاب بر عهده سه ضلع اطلاح‌طلب، اصول‌گرا و مستقل قرار دارد و به شکل صنفی مسائل احزاب را دنبال می‌کند. امیدواریم با شکل‌گیری کامل خانه احزاب قدم اساسی برای توجه به حزب و تحزب در کشور برداشته شود. دولت نیز موانع را حذف خواهد کرد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر