شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 26408
تاریخ انتشار: 06 شهريور 1395 14:09
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قرار است 13 طرح با سرمایه گذاری 1.1 میلیارد دلار در سطح کشور تا پایان سال 96 تکمیل شده و به بهره برداری می رسد و 22 طرح با اعتبار سه میلیارد دلار نیز پیش بینی شده که اکنون با محدودیت بودجه مواجه است.
راه امروز:  «مهدی کرباسیان» امروز (شنبه) در پنجمین روز از هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون 38 طرح نیز با سرمایه گذاری هفت میلیارد و 300 میلیون دلار نیز فعال شده و در دست اقدام قرار دارد و در پایان سال 96 تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، 22 طرح با اعتبار سه میلیارد دلار نیز پیش بینی شده که اکنون با محدودیت بودجه مواجه است.
کرباسیان خاطرنشان ساخت: پیش از شروع به کار دولت یازدهم، 240 هزار میلیارد ریال طرح های نیمه تمام و راکد مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی وجود داشت.
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسایزی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: برای برنامه ششم توسعه، 30 میلیارد یورو برای بخش معدن و صنایع معدنی پیش بینی شده تا مانع از خام فروشی در این بخش شود.
به گفته وی، سه میلیارد یورو در قالب برنامه ششم توسعه از سوی ایمیدرو درخواست وام شده تا با سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی بتوانیم به میزان سه برابر این رقم نسبت به جذب سرمایه گذار خارجی اقدام کنیم.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر