يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 26144
تاریخ انتشار: 02 شهريور 1395 16:57
رئیس کل گمرک کشور از افزایش 10 درصدی ارزش صادرات پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
راه امروز: مسعود کرباسیان روز سه شنبه در جریان بازدید از گمرک چهارمحال و بختیاری، ارزش صادرات کالای کشور طی این مدت را 19 میلیارد و 100 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: امسال 50 میلیون تن کالا از کشور صادر شد که نسبت به سال گذشته افزایش 25درصدی داشته است.
کرباسیان افزود: تراز تجاری نیز با رقم 2 میلیارد و 400 میلیون دلار کماکان مثبت است.
وی بیان کرد: میزان صادرات پتروشیمی و کالاهای صنعتی نیز از رشد مطلوبی طی این مدت برخوردار بوده بگونه ای که صادرات پتروشیمی حدود 25 درصد افزایش ارزش و 56 درصد افزایش وزن نسبت به سال گذشته داشته است.
کرباسیان، فعال شدن دیپلماسی کشور، افزایش جریان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و افزایش حمایت های دولت از صادرات را از دلایل عمده جهش صادرات سال جاری برشمرد. 
وی همچنین افزود: امسال تعدادی از کشورهای اروپایی به کشورهای هدف صادراتی افزوده شده و تعامل تجاری ایران با کشورهایی نظیر کره جنوبی و ترکیه رشد چشمگیری داشته است.
معاون وزیر اقتصادی و دارایی، میزان واردات امسال را 13 میلیون تن به ارزش 16میلیارد و 700 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: میزان واردات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش ارزش و 6 درصد کاهش وزن نشان می دهد.
وی با تشریح اقدام های انجام گرفته در زمینه کاهش واردات به کشور بیان کرد: یکی از تغییرات عمده کاهش جدی واردات برنج بوده است.
رئیس گمرک کشور ادامه داد: وضع تعرفه های واردات بگونه ای است که قیمت تمام شده برای کالای خارجی نسبت به مشابه داخلی گران تر عرضه می شود که این دیوار تعرفه ای، جنبه حمایتی از تولیدات داخلی در هر کشور به شمار می رود. 
کرباسیان تصریح کرد: البته تولید کالاها در داخل کشور باید بگونه ای باشد که قابل رقابت در بازارهای بین المللی و قابل عرضه در گستره وسیع تری نسبت به گذشته در بازارهای خارج از کشور باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر