دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 25767
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1395 18:34
دوومیدانی‌کار روسی که اطلاعات مربوط به دوپینگ روسیه را افشا کرده بود، رییس کمیته بین المللی المپیک را فرد مناسبی برای مبارزه با دوپینگ ندانست.

به‌ گزارش ‌راه امروز به نقل از ایسنا یولیا استپانووا معتقد است که توماس باخ از موقعیت خود برای سود بردن استفاده کرده است و او فرد مناسبی برای مبارزه با دوپینگ در ورزش نیست. استپانوا و همسرش اعلام کرده بودند با وجود کمک هایشان به جلوگیری از دوپینگ IOC هیچ کمکی به آنها نکرده است.
او در این مورد گفت: باخ هیچ چیزی درباره وضعیت ما نمی داند. او هیچ وقت تلاش نکرده است ما را درک کند و به حل مشکلاتمان کمک کند. تایید می‌کنم عضوی از سیستم دوپینگ در روسیه بودم اما تصمیم گرفتم دیگر راهم را جدا کنم و حقیقت را بگویم. توماس باخ و IOC تلاشی برای درک شرایط ما نکردند. آنها تنها از موقعیت‌شان برای منفعت خود استفاده کردند.
اطلاعاتی که از سوی استپانو و همسرش منتشر شد باعث محروم شدن کامل دوومیدانی روسیه در سال گذشته شد. تلاش فدراسیون دوومیدانی روسیه برای برداشته شدن محرومیت در  المپیک ریو ناموفق بود. فدراسیون جهانی دوومیدانی قصد داشت که به استپانوا، با وجود داشتن محرومیت در سال‌های قبل اجازه حضور در  المپیک را بدهد تا ورزشکاران تشویق به همکاری با فدراسیون جهانی شوند اما IOC این مجوز را صادر نکرد.
دوومیدانی‌کار روس در ادامه صحبت‌های خود درباره توماس باخ اظهار کرد: نمی دانم آیا این رفتار اخلاقی است یا نه. با این حال این افراد باید اشتباه خود در قبول کنند و عذرخواهی کنند. امیدوارم باخ به اشتباه خود اعتراف کند.
استپانوا و همسرش در حال‌ حاضر در مکان نامعلومی به سر می برند. این دوومیدانی‌کار روسی در این باره گفت: بسیار نگران امنیت خود هستیم زیرا یک بچه کوچک داریم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر