شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 25490
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1395 10:18
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند پاسخ شکیبایی ملت لبنان را در عزت آنان قرار داد گفت: این افتخار نصیب مقاومت و حزب الله شد که رهبر مجاهد آن لبنان کشور کوچک خود را به دژی مستحکم در مقابل قلدرهای صهیونیستی- آمریکایی بدل کرد.

راه امروز: علی لاریجانی، در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع)، به سالروز جنگ 33 روزه نیز اشاره کرد و گفت: بی تردید این جنگ حادثه ناخواسته برای مسلمانان و مقاومت لبنان بود. جنگ نابرابر و ظالمانه ای که در آن آتش بیداد صهیونیستی آمریکایی ملت شجاع لبنان شکیبایی و مقاومت کرده و از آن حادثه فجیع صحنه‌ای افتخار آمیز خلق کردند و این مقاومت نمونه ای از تجلی کلام مولایمان امام رضا (ع) است که فرمود: سنت ولی خدا پایداری در سختی‌هاست.

وی افزود: در هفته نخست جنگ آمریکایی‌ها و صهیونیستی‌ها با هرگونه تقاضای آتش بس از جانب کشورها مخالفت می‌کردند، کنفرانسی در رم تشکیل شد و وزیر خارجه وقت آمریکا با بی‌اعتنایی به اجلاسی که اروپاییان تشکیل داده بودند آتش بس را رد کرد و رییس جمهور آن کشور در کنفرانس مسکو با سخنان رکیک نسبت به حزب الله در گوشی با نخست وزیر وقت انگلیس مطالبی را بیان داشت که نشان از توهمات شیطانی آنان داشت.

رییس قوه مقننه در ادامه اظهار کرد: درست بعد از هفته نخست جنگ با تغییر شرایط رفتار آنان عوض شد، واسطه پشت واسطه می‌فرستادند که به جنگ خاتمه دهند و مخصوصا در هفته سوم که شکست صهیونیست‌ها قطعی شد با دستپاچگی شورای امنیت را تشکیل دادند تا بر رفتارهای هفته‌های قبل در جنگ سرپوش بگذارند و محترمانه میدان را ترک کنند.

لاریجانی تاکید کرد: اما پاسخ شکیبایی ملت لبنان را خدا در عزت آنان قرار داد که با سرفرازی کمر رژیم صهیونیستی را شکستند  و این افتخار نصیب مقاومت و به خصوص حزب الله لبنان قهرمان شد و رهبر پارسا و مجاهد آن سید حسن نصرالله شد که لبنان کشور کوچک خود را به دژی مستحکم در مقابل قلدرهای صهیونیستی –آمریکایی بدل کرد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی یاد مجاهدان مقاومت لبنان را در جنگ 33 روزه گرامی می‌دارد و این پیروزی را به حزب الله و مقاومت لبنان تبریک می‌گوید و مطمئن است که در شرایط جدید منطقه و نقش آفرینی تروریست‌های خائن داعش و جبهه النصره به نیابت از صهیونیست ها به جنگ مسلمانان آمدند و باز هم پیروزی از آن مقاومت خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: امام بزرگواری که حضرت صادق(ع) از پیش درباره ایشان فرمود او فریادرس امت، یاور، نور، فضیلت و حکمت امت است وخدا به واسط آن امام از خونریزی‌ها جلوگیری می‌کند، دعواها را به آشتی بدل می‌نماید، تفرقه را از بین می‌برد، برهنگان را می‌پوشاند، گرسنگان را سیر می‌گرداند و بیمناکان را ایمن می‌کند سخنش حکمت است و سکوتش دانش.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: این امام همام که امام صادق(ع) او را مظهر حکمت معرفی نمودند در حکمت زندگی آدمی بیانی دارد که چگونه آدمیان ضمن این که فکر می‌کنند با تدبیر عمل کنند، اما در واقع حیات خویش را به سخره می گیرند، امام رضا (ع) فرمود؛ آدمیان چنانچه هفت چیز را بدون هفت چیز دیگر پی‌گیری کنند خود را به سخره گرفته‌اند،  آن کس که به زبان از خدا آمرزش می طلبد اما در دل از گناه خویش پشیمان نیست، آن کس که از خدا طلب توفیق می کند اما در راه آن تلاشی نمی‌نماید،  آن کس که هوشیاری و احتیاط بجوید اما پروا و پرهیز نکند، آن کس که از خدا بهشت طلب کند اما بر شدائد و سختی‌ها شکیبا نباشد، آن کس که از آتش دوزخ به خدا پناه جوید اما شهوات دنیا را ترک نکند، آن کس که  به یاد مرگ افتد اما خود را مهیای آن نسازد، آن کس که خدا را یاد کند اما به دیدار او شائق نباشد بنابراین امام(ع) این گونه زندگی را غفلت و به سخره گرفتن می‌داند.  

وی افزود: از طرف دیگر امام رضا(ع) مومن حقیقی را این گونه  معرفی می‌کند، کسی مومن حقیقی است که این سه ویژگی را داشته باشد، «سنت من ربه، سنت من نبیه و سنت من ولیه» اما سنت خدایش راز داری است که خدا فرمود عالم به غیب است و هیچ کس را به غیب مبتلا نکند مگر در مورد پیامبران و آنچه خدا بخواهد.

لاریجانی ادامه داد: اما سنت پیامبرش مدارا کردن با مردم است که خدا پیامبرش را به مدارا با مردم امر فرمود و در کتاب خود اشارت داشت، سنت ولی خدا پایداری و شکیبایی در سختی‌ها است که خدای فرمود والصابرین فی الباساء و الضراء. از خداوند می‌خواهیم راهنمایی آن ولی خدا در زندگی مسلمانان تجسم یابد و مخصوصا محبان اهل بیت و ایرانیان که سعادت میزبانی آن حضرت را دارند به مقام مومنان حقیقی راه یابند .

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان پیروزی وزنه‌برداران کشورمان در رقابت‌های المپیک را تبریک گفت و همچنین با اشاره به روز محیط‌بانان گفت: لازم است دولت لایحه‌ مربوطه در این خصوص را تکمیل کرده و به مجلس بیاورد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر