يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 25429
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395 11:07
رئیس مرکز پژوهش های وزارت خارجه:

روابط برادرانه ایران و پاکستان تقویت می شود

رئیس مرکز آموزش و پژوهش های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به پاکستان سفر کرده است، روز گذشته در سخنرانی در موسسه امور بین الملل پاکستان در کراچی گفت: ایران و پاکستان مکمل یکدیگرند و اعتقادی به فرقه گرایی ندارند.

راه امروز: سید محمدکاظم سجادپور گفت: تهران و اسلام آباد راه دیگری جز تلاش در مسیر تعمیق و گسترش روابط دو جانبه در همه زمینه ها ندارند. ایران و پاکستان دو کشور برادر هستند و روابط برادرانه دو کشور باید تقویت شود.
وی گفت که ارتقاء سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان موجب پیشرفت و کامرانی مردم دو کشور خواهد شد.
سجادپور افزود: ایران و پاکستان بعنوان کشورهای قدرتمند جهان اسلام می توانند نقش های مهمی در جهت حل مسائل امت اسلامی و پیشرفت جهان اسلام ایفا کنند. علاوه بر این دو کشور می توانند نقش مهمی در ثبات، پایداری و توسعه منطقه ایفا کنند. 
این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت اتحاد و همگرایی در میان کشورهای جهان اسلام، اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران خواستار انسجام و همگرایی امت اسلامی است.
رئیس مرکز آموزش و پژوهش های وزارت امور خارجه ایران در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی دوست مسلمانان نیست، افزود: بدخواهان ایران در صدد شکست برنامه هسته ای ایران بودند که خودشان با شکست مواجه شدند.
وی درباره موضوع خط لوله گاز ایران-پاکستان هم گفت که ایران بخش خط لوله مربوط به خود را تکیمل کرده است و امیدواریم پاکستان هم طبق پیشنهاد سرمایه گذاری توسط چین، بخش خود را هر چه زودتر تکمیل کند. 
سجادپور روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته نیز در اسلام آباد حضور داشت و ضمن ملاقات با سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر در سیاست خارجی، در موسسه مطالعات راهبردی اسلام آباد هم سخنرانی کرد.
سخنرانی های سجادپور در اسلام آباد و کراچی بازتاب گسترده ای در بسیاری از رسانه های پاکستان داشت.
رئیس مرکز آموزش و پژوهش های وزارت امور خارجه در جریان سفر به کراچی با سید مراد علی شاه سروزیر ایالت سند، جام مهتاب داهر وزیر آموزش و پرورش سند و برخی اعضای کابینه دولت ایالتی سند دیدار کرد. 
سروزیر ایالت سند در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح همکاری های دوجانبه، به تقویت و گسترش روابط بین دو کشور تاکید کرد. 
مراد علی شاه گفت: ایالت سند از نظر منابع طبیعی و کشاورزی بسیارغنی است و اقتصاد این ایالت وابسته به صنعت کشاورزی است لذا این ایالت از پتانسیل های بالایی برای ارتقای حجم مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان دارد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر