يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 25407
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1395 18:02
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: به شدت با کمبود منابع آب باکیفیت مواجه ایم و اجرای خطوط طولانی انتقال آب تاییدی بر این موضوع است.
راه امروز: «حمیدرضا جانباز» گفت: درباره احتمال بروز بحران آب در ایران افزود: عمده مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است و شرب فقط 6 درصد مصارف را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: امروز به ناچار مجبور به انتقال آب به بخش عمده ای از فلات مرکزی کشور هستیم که جمعیت زیادی در آن مناطق زندگی می کنند و بر این اساس کمبود منابع آب باکیفیت موضوعی جدی است.
جانباز خاطرنشان کرد: این موضوع نباید موجب نگرانی جامعه شود، زیرا فقط 6 درصد مصرف آب کشور در بخش شرب است، اما در هر حال باید آب مورد نیاز مردم را در حد کیفیت شرب تامین کرد.
وی همچنین آلوده شدن منابع آبی در برخی نقاط کشور را دیگر دلیل اجرای پروژه های انتقال آب عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: امروز اجرای سیاست هایی همچون نمک زدایی و شیرین سازی آب شور، انتقال آب به فلات مرکزی و افزودن بیش از پیش به آب های مرزی، از سیاست های اصلی وزارت نیرو است.
به گزارش ایرنا، پیشتر معاون مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفته بود، منابع آب تجدیدشونده کشور از 130 میلیارد مترمکعب در سال های گذشته، امروز به کمتر از 104 میلیارد مترمکعب کاهش یافته و بارش های کشور در مقایسه با متوسط درازمدت، 20 درصد کمتر شده است.
به گفته «هدایت فهمی»، در سال های گذشته بین 120 تا 200 میلیارد مترمکعب اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی انجام شده و از حجم ثابت آبخوان های کشور کاسته شده است.
وی، این رخداد را هشداری جدی و مساله ای خطرناک دانست و گفت: نشست زمین فقط یک مورد از تبعات آن به شمار می رود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر