يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 25291
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395 16:28
چیت چیان تاکید کرد؛

کمک رسانه ای به وزارت نیرو

وزیر نیرو بر لزوم حساس کردن آحاد جامعه نسبت به کاهش مصارف آب و برق تاکید کرد و گفت: تحقق نیافتن این مهم کشور را در دام خاموشی های وسیع و یا تامین نشدن صحیح خدمات آب در آینده مواجه خواهد کرد.

راه امروز: «حمید چیت چیان» امروز (چهارشنبه) در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه آب و برق در محل وزارت نیرو افزود: وزارت نیرو سازمانی است که به صورت شبانه روزی و بدون لحظه ای توقف با تامین آب و برق مورد نیاز جامعه به خدمات رسانی می پردازد و در ارتباط با آحاد جامعه است.
وی بیان داشت: در این میان، نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان افرادی که پل ارتباط فکری صنعت آب و برق با جمعیت 80 میلیونی کشورند، بسیار مهم و سخت است و آنها می توانند با هنر خود، این وزارتخانه را در دستیابی به اهداف طراحی شده یاری کنند.
به گفته این مقام مسوول، مردم در سال های گذشته نسبت به مساله آب حساس نبودند، اما به یمن تلاش رسانه ها، امروز حساسیت های لازم ایجاد شده و مردم به اهمیت موضوع و کمبود این مایع حیات بیش از پیش پی برده اند.
چیت چیان با بیان اینکه در بخش برق هنوز به اندازه آب حساسیت ایجاد نشده است، هشدار داد: اگر نتوانیم با کمک و یاری رسانه ها نسبت به تغییر رفتار تک تک افراد جامعه اقدام کنیم، با مخاطرات جدی در آینده مواجه می شویم.
وزیر نیرو تاکید کرد، اگر آحاد جامعه به محدودیت منابع آب و مصرف صحیح این نعمت الهی ایمان آورند، موفقیت بزرگی برای ملت خواهد بود که آثار دامنه دار آن به نسل های آینده نیز منتقل می شود.
چیت چیان در ادامه با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: به عنوان فردی که بیش از 25 سال در وزارت نیرو حضور دارم و پیش از آن نیز در مقام نمایندگی مجلس در کمیسیون نیرو به خدمت پرداخته ام، گواهی می دهم در همه دولت های پس از انقلاب در ارتباط با مفهوم واقعی اقتصاد مقاومتی کار و تلاش انجام شده است و دستاوردهای آن فقط متعلق به این دولت نیست.
این عضو کابینه دولت یازدهم یادآور شد: امروز 95 درصد کل نیازهای صنایع آب و برق کشور اعم از تجهیزات، دانش، فناوری و ... در داخل کشور تامین می شود که حاصل پایه گذاری صحیح این صنایع در ادوار پس از انقلاب شکوهمند اسلامی است که به ثمر نشسته است.
چیت چیان صنعت آب و برق را بسیار پرهزینه توصیف کرد که بطور نمونه آب شرب آن از فواصل چند صد کیلومتری منتقل شده و با کنترل کیفیت در هر لحظه، به دست مردم می رسد و یا کشور از سیستم یکپارچه برق برخوردار است که هر گونه اخلال در آن در هر نقطه بر سایر نقاط تاثیرگذار است و بر این اساس، حفظ پایداری در این شبکه های عظیم کاری بس پیچیده و دشوار است.
وزیر نیرو گفت: امروز بر خلاف سال های گذشته منابع عمومی دولت بسیار کم شده است و بر این اساس، صنعت آب و برق هیچ چاره ای جز خود اتکایی ندارد و این مهم با اهمیت دادن هر چه بیشتر به موضوع اقتصاد آب و برق میسر می شود.
وی تاکید کرد: اگر اهمیت این مساله با هنر رسانه ها با مقایسه وضعیت صنایع و خدمات رسانی آب و برق کشور با سایر کشورها انجام شود، زمینه برای دستیابی به یک اتفاق نظر ملی در این زمینه فراهم می شود، اما در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه شده و کشور در دام خاموشی های وسیع و یا تامین نشدن صحیح خدمات آب مواجه خواهد شد.
وزیر نیرو در پایان بر لزوم به روز رسانی همه آمارها و اطلاعات در وب سایت های شرکت های مادر تخصصی تابعه وزارتخانه تاکید و ابراز امیدواری کرد در مدت زمان باقی مانده تا پایان کار دولت یازدهم بتوان قابلیت استفاده از اطلاعات مورد نیاز صنعت آب و برق را برای استفاده همگان روی سیستم های تلفن همراه تعبیه کرد.
به گزارش ایرنا، قائم مقام وزارت نیرو و معاونان برنامه ریزی و امور اقتصادی و برق و انرژی وزارت نیرو، همچنین مدیرعامل توانیر، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق نیروگاه های حرارتی، از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند.
همه ساله 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان روز خبرنگار گرامی داشته می شود.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر