يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 25191
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1395 11:50
یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:‌ باید انتقاداتی که نسبت به آقای روحانی وجود دارد به شکلی مطرح شود که توام با توهین و تهمت نباشد و به شکاف و اختلاف دامن نزند.

راه امروز: حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی، دینی و مردمی است، اظهار کرد: وقتی انقلاب ما الهی، ‌اسلامی و مردمی است باید مبانی دینی را در آن رعایت و طبق قرآن و دیانت حرکت کنیم.

وی افزود:‌یکی از مهمترین مباحث در دیانت رعایت اخلاق است که پیامبر (ص)ما نیز به حسن اخلاق مشهور بوده است و در اخلاق باید به یکدیگر احساس تعهد کنیم و احترام متقابل را رعایت کرده و نیز به سایر مسلمانان اعتماد داشته باشیم پس بنابراین حق نداریم به کسی توهین کنیم، تهمت بزنیم یا کاری کنیم  که موجب بی احترامی شود.

اکرمی با بیان اینکه هر کسی دارای عیب و ایراداتی است اظهار کرد: درست است که همه دارای عیب و ایراد هایی در کارشان هستند و کسی هم نمی گوید که این اشکالات نادیده گرفته شود، اما باید انتقاداتی را که نسبت به افراد و مسئولان وجود دارد به درستی مطرح کرد تا به شکاف و اختلاف دامن نزند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: حتما آقای روحانی در دوران مسئولیتشان اشکالاتی را هم داشته اند اما اگر کسی نسبت به ایشان انتقاد دارد حق ندارد این انتقاد را به شکلی مطرح کند که منجر به توهین شود و این درباره سایر مسئولان نیز صادق است.

وی با بیان اینکه رهبری بارها در بیانات‌شان لزوم تقویت دولت را یادآور شده‌ اند اظهار کرد: رهبری بارها در فرمایشات خود بر لزوم تقویت دولت تاکید کردند و  این نکته را درباره سایر دولت ها نیز مطرح کرده بودند حال سوال این است که اگر قرار است همه دولت را تقویت کنیم آیا باید تهمت بزنیم و توهین کنیم؟

اکرمی در پایان یادآور شد: دشمن از توهین ها و تهمت‌هایی که برخی افراد نسبت به مسئولان یا سایر افراد جامعه مطرح می‌کنند، سوء‌استفاده می‌کند پس لازم است که ما اخلاقی عمل کنیم و در قبال سخنانی که بر زبان می آوریم تعهد بیشتری به خرج دهیم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر