دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 24871
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1395 12:22
یک عضو هیات رئیسه کمیسوین برنامه و بودجه مجلس، شفاف کردن شرایط استخدامی، برقراری عدالت و پیگیری پرداخت هماهنگ را از اولویت‌های سازمان اداری و استخدامی عنوان کرد.

راه امروز: محسن بیگلری با بیان اینکه پیش از این در حوزه مسایل اداری و استخدامی وضعیت مناسبی نداشتیم گفت: اگر بخواهیم مقایسه‌ای کنیم، علی رغم این که آمریکا چهار برابر ما جمعیت دارد، پرسنل اداری ما 3 تا 4 برابر پرسنل ادرای این کشور است و 10 تا 15 برابر میزان مورد نیاز کارمند داریم، در حالی که باید شرایط اشتغال را در دستگاه‌های دیگر خصوصی و شرکت‌ها و بخش تولید فراهم کنیم.

وی افزود: به اعتقاد من، اگر سازمان اداری و استخدامی پیش از این  وجود داشت مشکل فیش‌های حقوقی پیش نمی‌آمد. ما شاهد این بودیم که بعد از استقرار نظام هماهنگ پرداخت حقوق به جای اینکه شرایط بهتر شود بدتر شد.

نماینده مردم سقز و بانه با اشاره به سابقه موفق و تخصص جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی خاطر نشان کرد:  من خوشبین هستم که با احیای این سازمان و انتصاب آقای انصاری وضعیت بهتر شود و به طرف وضع مطلوب حرکت کنیم. مردم حق دارند انتظار داشته باشند که ساز و کار درستی فراهم شود و عدالت رعایت شود زیرا از سردرگمی، و حقوق‌های چند ده میلیونی ناراحت هستند.

بیگلری با تاکید بر لزوم توجه به کوچک سازی حجم دولت یاد آور شد: امیدوارم این شرایط در سازمان اداری و استخدامی فراهم شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان، شفاف سازی شرایط استخدامی، برقراری عدالت، ایجاد ساز و کار برای ایجاد اشتغال جوانان، پیگیری پرداخت هماهنگ و تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی به پیمانی، بازنشستگی پیش از موعد و به کارگیری جوانان را مهمترین اولویت‌های سازمان اداری و استخدامی عنوان کرد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر