شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 24726
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1395 15:43
محمدرضا باهنر در نشست خبری خود به عنوان دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: یازدهمین کنگره جام، ۱۱ شهریور امسال برگزار می‌شود و تغییرات مرامنامه و اساسنامه و تصویب برنامه ۲ ساله و برگزاری انتخابات شورای مرکزی از برنامه‌هایی است که انجام خواهد شد.

راه امروز: محمدرضا باهنر در نشست خبری خود به عنوان دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه جام در سال ۶۷ مجوز فعالیت گرفت که عملا شاخه مهندسین حزب جمهوری بود، خاطرنشان کرد: یازدهمین کنگره جام، ۱۱ شهریور امسال برگزار می‌شود و تغییرات مرامنامه و اساسنامه و تصویب برنامه ۲ ساله و برگزاری انتخابات شورای مرکزی از برنامه‌هایی است که انجام خواهد شد.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری‌ها به شرح زیر است:
*
 برخی از اصولگرایان رادیکال ممکن است نسبت به عملکرد آقای لاریجانی انتقاداتی داشته باشند و بگویند ایشان ما را در موضوع انتخاب نواب رئیس گمراه کرده است اما من خواسته‌ام از دوستانمان این است که توهم توطئه را در فراکسیون اصولگرایان از خودشان دور کنند و متوجه باشند که شاید آقای لاریجانی نواب دیگری را در ذهن خود در نظر داشته‌اند، هر چند که در حال حاضر نیز آقای مطهری و پزشکیان عملکرد خوبی داشته‌اند و آقای لاریجانی نیز با آنها همکاری داشته است اما شاید لاریجانی نتوانسته آنچه مدنظر خودش بوده است را در موضوع ترکیب هیأت رئیسه عملی کند.

* نباید فضا زود انتخاباتی شود. این توصیه رهبری است. ما دو سه سال قبل در مجمع تشخیص به این رسیدیم هر سال، انتخابات، برای کشور مناسب نیست، چراکه فضای انتخاباتی هر سال فضا و امور کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا مردم آنقدر گرفتاری دارند که لازم است به امور بپردازیم.

*{در پاسخ به سوال در مورد اظهارات احمدی نژاد که گفته تبلیغات علیه من غوغا می‌کند} صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد درباره اصرار دیگران برای کاندیداتوری تعارف است.

* دفتر ایشان می‌گوید که سفرهایشان انتخاباتی نیست، ولی چه کسی باور می‌کند که قصد این سفرها انتخاباتی و برای کاندیداتوری نیست.اگر شرایط برای حضور ایشان فراهم شود و او بداند تایید می‌شود، حتما کاندیدا خواهد شد.

*{ در مورد دلایل هجمه به حسین فریدون}  ممکن است برای برخی افراد سوالاتی ایجاد شود. آقای فریدون از روز اول کنار روحانی بود. حتی به شوخی می گفتند اگر عکسی از روحانی و فریدون باهم پیدا نکردید، جایزه دارید.*در سال 95 حضور حسین فریدون تقریبا کمرنگ شد و در آن هنگام فقط در دو سفر استانی در کنار رئیس جمهور حضور داشت اما رئیس جمهور باید زمانی که هجمه‌هایی رخ می دهد، صریح وارد شود و موضع گیری کند. زمانی که هیچ عکس العملی صورت نگیرد ظن ها قوی می شوند و اگر رئیس جمهور این را خلاف واقع می داند باید رسما اظهار نظر کند.

*{ در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست} قبلا این موضوع را تکذیب کرده بودم و الان نیز تکذیب و اعلام می‌کنم به هیچ وجه قصد کاندیداتوری در انتخابات ندارم.

*{در مورد فعالیت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری} ما از مطالبات مردم دفاع می‌کنیم. دولت هم نیاز به فرصت دارد. برخی مسایل را خوب انجام داده ولی برخی امور مانند رکود و اشتغال روی زمین مانده است.

* امیدواریم دولت یازدهم حرکت خوبی بزند تا ذائقه مردم را جواب بدهد و مردم حس کنند، افزود: گفتن «خروج از رکود» خوب است، ولی مردم آن را حس نمی‌کنند.

*{ درباره اظهارات تند امام جمعه قائم‌شهر و جواب سیدعلی خمینی }  هیچ فردی در کشور نمی‌تواند برای اعضای بیت امام‌(ره) تعیین تکلیف کند؛ چرا که هیچ‌کسی جز الله و ولی‌امرمسلمین نسبت به بیت امام‌(ره)، ولایت نداشته و نخواهد داشت. در هر کشور قانون حاکم است و همه کنش‌گران باید قوانین موضوعه را رعایت کنند. بعضی مسائل عرفی هستند و ممکن است عرف مسائلی را نپسندد و برخی را بپسندد.

*{ درباره گفته دخترش مبنی بر عدم علاقه برای کاندیداتوری وی} درباره نظر دخترم باید بگویم حتما در مورد مساله‌ای اگر بخواهم تصمیم بگیرم، با خانواده‌ام مشورت می‌کنم، ولی کسی برایم مشورت نمی‌کند. دخترم برای ریاست جمهوری نظری ندارد و من هم نظرم را قبلا گفته‌ام.

* اگر فعالیت حزبی باشد، هزینه هدفمند است. از سویی طیف‌های یک جریان ممکن است باهم رقابت کنند که موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود.

*{ درباره دلایل عدم ائتلاف اصولگرایان}ایده‌آل من ایجاد یک حزب فراگیر ضابطه‌مند اصولگرایی است. این مسئله اجتناب‌ناپذیر است و همه فعالان ناچارند به این مسئله برسند که چند حزب فراگیر تشکیل شود، مثل حزب فراگیر اصلاح طلبان با حزب فراگیر اعتدالگرایان.

*فضای مجازی مانند شمشیر دولبه‌ای است که علیرغم دارا بودن ویژگی‌های مثبت می‌تواند به شایعاتی دامن بزند، تصریح کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و باید اخلاق و مشی‌مان منطبق با آن باشد.

*صلاحیت یک فرد به یکسری خصلت‌های شخصی و عملکردی و تجربه‌ش بستگی دارد یعنی ما قرار نیست با یک نفر بیعت کنیم و این بیعتمان را به هیچ وجه پایین و بالا نکنیم. این طبیعی است که ما اگر بخواهیم عاقلانه و عالمانه به یک نامزد برسیم باید همه افرادی که در انتخابات نامزد می‌شوند را بررسی و آنها را باهم مقایسه کنیم.

* ما روحانی را 33 سال است که می‌شناسیم البته دوره گذشته هم وی جز کاندیداهای مورد حمایت ما نبود اما انتخاب شد و همه ما گفتیم که باید حداکثر همکاری را با روحانی داشته باشیم البته این مسئله منحصر به وی نیست چرا که ما از هر فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، حمایت خواهیم کرد.

* استدلال ما این است که هر کاری که از دستمان بر‌می‌آید باید برای ریاست جمهوری انجام دهیم اما در نهایت برای انتخاب نامزد نهایی باید مقایسه کنیم چرا که ممکن است روحانی نتواند رکودی که بر مردم فشار می‌آورد را رفع کند و حتما در این صورت باید به دنبال دولتی باشند که امیدش برای گذشتن از گردنه‌های کشور بیشتر باشد.

*{با بیان اینکه به هیچ وجه قصد مقایسه فردی با فرد دیگر برای نامزدی در انتخابات 96 را نداریم } ما در هر صورت باید بگذاریم کسانی که برای انتخابات خود را گرم می‌کنند مشغول به گرم کردن شوند تا اینکه ببینیم در مجموع می‌توانیم از کدامیک از این افراد و با توجه به مواضع سیاسی ما، حمایت کنیم.

* اینکه ما بخواهیم از روحانی مشروط حمایت کنیم و شرطی در این رابطه بگذاریم این مسئله تنها به روحانی معطوف نمی‌شود و همه نامزدها شرایط مشروط دارند و باید توانمند، خردورز، مدیر و دارای سوابق کاری بالایی باشند که البته همگی این موارد نسبی است و این بدین منظور است که ما صفر و صدی عمل نخواهیم کرد.

* اینکه ما هم فکر کنیم از حالا باید احمدی نژاد را خط بزنیم و یا اینکه از لیست حذف کنیم اینطور نیست چرا که ما هیچ کس را در شرایط فعلی از لیست حذف نمی‌کنیم، اما ماندن افراد در لیست هم به هیچ وجه دلیلی بر تأیید نخواهد بود.

*رقبای ما برجام را اجرا نکردند که ما هم با آنان بحث و جدل می کنیم و مسئله بازگشت به قبل از برجام روی میز ما است و اگر احساس کنیم بازی برد - برد نیست به قبل از برجام بر می گردیم.
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر