يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 24674
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1395 16:40
رئیس مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی:

تلاش و رویکرد دولت یازدهم صادقانه است

رئیس مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن قابل قبول دانستن عملکرد دولت یازدهم در مجموع، رویکرد دولت را خادمانه و تلاش هایش را صادقانه توصیف کرد.
راه امروز: حجت الاسلام علی اکبر مرتضوی کیاسری درباره عملکرد سه ساله دولت یازدهم گفت: همه دولتها را می توان از دو دیدگاه منصفانه ومغرضانه مورد نقد وبررسی قرار داد و با این نگاه نکات مثبت ومنفی را ارزیابی ، تحلیل و تفسیر کرد.
عضو هیات رئیسه خانه احزاب ایران افزود: دولت یازدهم در حوزه های مختلف سیاست خارجی ، داخلی ، بخشهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی ، تعقیب و اجرای منویات مقام معظم رهبری و صیانت از ارزشهای انقلاب اسلامی و آرمانهای امام و نظام در مجموع نمره قابل قبولی را کسب کرد.
رئیس مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی اظهارداشت: عملکرد دولت یازدهم را می توان خادمانه و تلاش هایش را صادقانه توصیف کرد و آنها را در امتداد منویات مقام معظم رهبری قابل قبول دانست.
مرتضوی کیاسری گفت: دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی موفق عمل کرد و در جهت ایجاد تعادل و تعامل با دولتهای جهانی ، سازمان ملل و کشورهای اسلامی و غیر اسلامی تلاش های قابل توجهی صورت داد و در بحث برجام با توجه به رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری و رعایت حقوق و منافع کشور مذاکرات را تا حصول نتیجه به پیش برد.
وی افزود: دولت یازدهم در سطح بین المللی اعتماد کشورها را به جمهوری اسلامی افزایش داد و به رغم ناامنی هایی که امروز در گوشه و کنار جهان مشاهده می کنیم ، با برقراری امنیت و آرامش داخلی اقتدار میهن اسلامی را به رخ جهانیان کشید.
رئیس مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دولت در حوزه سیاست داخلی نیز تلاش های قابل تقدیری را صورت داد از جمله ایجاد همدلی و هماهنگی میان قوا که در این زمینه موفق تر از دولتهای گذشته عمل کرد و به همین خاطر در دولت یازدهم کمتر شاهد بروز تنش میان قوا بودیم.
به گفته این فعال سیاسی در دولت یازدهم، آرامش و امنیت اجتماعی قابل توجه است و دولت در این زمینه نمره قابل قبولی می گیرد چون تنش اجتماعی ، سیاسی میان جناح ها و احزاب کمتر دیده می شود.
مرتضوی کیاسری خاطر نشان کرد: دولت یازدهم در حوزه امنیت به رغم تهدیدات موجود از قبیل داعش به همت نیروهای اطلاعاتی ، نظامی و امنیتی از مرزهای میهن اسلامی دفاع کرد و در این دولت تعارض سلایق به معنای جنجال کمتر صورت گرفت.
وی افزود: البته در بخش اقتصادی آنچنان که باید و شاید نتایج قابل توجهی حاصل نشد چرا که فشارها و تحریم ها همچنان زهر خود را به اقتصاد کشور می ریزد، اگر چه تورم در حد قابل توجه و چشمگیری کاهش یافت و مهار شد به طوریکه امروز نگرانی از فردا نداریم که چه اتفاقی خواهد افتاد.
وی افزود: هرچند مشکلاتی را در زمینه اقتصادی شاهد هستیم و مردم در فشار هستند ولی تلاش دولت برای مهار مشکلات اقتصادی قابل تقدیر است .
مرتضوی کیاسری همچنین افزود: دولت یازدهم در تعامل با نهادها و ارگانها و دستگاه قضا و قوه مقننه خوب عمل کرد که چنین اقدامی را در دولت قبل شاهد نبودیم و به جای تجادل و تعارض، در دولت یازدهم تعامل چشمگیر تر است.
وی در خصوص اقدامات دولت در فرصت باقیمانده نیز گفت: دولتها در پایان دوره اول برای اینکه بتوانند دور دوم نیز رای بیاورند وعده هایی را به مردم می دهند که بعضا غیر قابل اجراست، توصیه می کنم دولت یازدهم از چنین حرکاتی پرهیز کند و تعادل و تعامل خود را با مردم بیشتر کند.
رئیس مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم هوشیار هستند وخوب و بد را به درستی از یکدیگر تشخیص می دهند، اضافه کرد: دولت نباید بی جهت در باغ سبز به مردم نشان دهد و اگر بنا دارد مقبولیت اجتماعی خویش را افزایش دهد در فرصت زمان باقیمانده به منویات ورهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه کند.
مرتضوی کیاسری گفت: اگر دولت یازدهم کارنامه خود را در زاویه تامین نگاه رهبری در بخش 'اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل' و اجرای مناسب به مردم نشان دهد برگ برنده ای به جای خواهد گذاشت ومردم نیز حمایت خواهند کرد .
وی تصریح کرد: انتظاری که از دولت یازدهم وجود دارد اینست که برنامه ای اجرایی تر در حوزه اقتصاد مقاومتی عرضه کند و همانطور که مقام معظم رهبری چندی پیش از اقدامات دولت اعلام رضایت فرمودند مردم نیز نتیجه تلاشهای دولت را در سفره های خود احساس کنند.
رئیس مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: البته موضوعات اقتصادی ریشه ای و بنیادین است وبا همه تلاطم ها وتعارضات، حل یکشبه آنها کار آسانی نیست ولی همین که مردم بدانند دولت در جهت رفع مشکلات، تلاش و جدیت دارد و جامعه آن را احساس کند، رهبر خشنود تر و مردم امیدوارتر خواهند بود و دولت آبرومندتر، انتظارات را در آینده برآورده خواهد کرد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر