يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 2397
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1392 16:07
منطق لري را منطقي چماقي نيست و بايد از اقوام لر ايراني عذر خواهي شود.

به گزارش راه مردم سخنان غيرمنطقي و غير کارشناسانه حجت الاسلام سيد علي محمد بزرگواري نماينده مردم كهگيلويه ،چرام ،بهمئي ولنده در مجلس شوراي اسلامي به عنوان نماينده مخالف كابينه يازدهم مبني بر اينکه هر وزيري که راي آورد و به منطقه محروم من نگاه ويژه نداشت با چماق لري با وي برخورد خواهم کرد خاطر اقوام لر سراسر ايران را مکدر ساخته و باعث تشويش افکار عمومي گرديده است.
اگرچه سخنان ايشان با واكنش هاي منفي در مجلس، در استان كهگيلويه وبويراحمد و حتي در بين طرفداران وي همراه بوده است اما فرشته فريادرس در اين نوشتار بر خود لازم دانسته است که به عنوان نماينده ي کوچک از طرف اين قوم بزرگوار مواردي را به جنابعالي به عنوان منتخب مردم در مجلس شوراي اسلامي متذکر شود. باشد که اين را به حساب نقدي دلسوزانه بپذيريد.
مگر نه اينست که همه شما بزرگواراني که به مجلس راه يافته ايد نماينده ملت ايران هستيد و وظيفه تان پاسداري از حقوق به حق به ملت است و هيچ کس در اين راه از پشتيباني شما شايستگان و لايقان عرصه سياست کوتاه نخواهد آمد اما شما را چه مي شود که اينگونه دست به اتهام عليه يکديگر مي زنيد و حتي با اقوام خود خواسته يا ناخواسته با زبان اهانت سخن مي گويد و به خود اجازه مي دهيد با اينگونه اصول غير اخلاقي جوانب ادب ، اخلاق و احتياط را رهاکرده و مجلس و مردم را به تنش بکشانيد. مگر نه اينست که فضاي امروز کشور نيازمند فضاي آرام ، بانشاط و مستلزم روحيه همکاري و همدلي شما نمايندگان محترم است.
حجت الاسلام سيد علي محمد بزرگواري نماينده محترم استان کهگيلويه و بويراحمد، بخاطر موضع گيري هاي افراطي خود و در اظهاراتي بي محتوا و غير کارشناسانه و بجاي آنکه نقد اصولي به کابينه پيشنهادي دکتر روحاني وارد نمائيد با به کار بردن الفاظي نامناسب و بدون در نظر گرفتن ملاحظات قومي به فرهنگ اقوام غيور لر توهين نموديد.
جنابعالي با ايراد سخنان تامل برانگيز خود در مجلس دانسته يا ندانسته به عمد يا غير عمد به قوم اصيل لر توهين نموده و آنها را اقوامي وحشي جلوه نموديد و به ميليون ها ببينده تلويزيوني و نمايندگان مجلس اعلام نموديد که زبان لرها چماق است يعني لرها درکي از گفتگو ندارند، يعني ما لرها وحشي هستيم و با چماق مطالباتمان را پيگيري مي نمائيم، افسوس که شأن و جايگاه شهروندان لر ايراني را در حد اين واژه پايين آورده ايد و در دفاعيه خود عنوان مي کنيد اين يک اصطلاح هست و قصدم شوخي بود اگر چه ما در زبان شما لحني از شوخي مشاهده نکرديم!
جنابعالي به راحتي به خود اجازه مي دهيد به ديگران اتهام دزدي بزنيد بدون اينکه در دادگاهي محکوم شوند يا اينکه آراي 19 ميليوني را به تمسخر مي گيريد و با عصابيت و بر اساس ناراحتي خود از وضع موجود و بدون منطق به همه تهمت مي زنيد، فتنه يعني اينکه هر که با ما نيست بر ماست پس قتنه گر است و ديگران را خيلي راحت متهم به چاپلوسي مي کنيد!
به راستي خودتان قضاوت کنيد شأن و جايگاه يک نماينده مجلس در اينست که اينگونه سخن بگويد؟ تهمت و افترا بزند؟ آبروي همکاران خود را اينگونه ببرد؟ به همنوعان خود با ادبياتي ناصحيح بتازد و توهين نمائيد؟ از شما به عنوان يک شهروند گله مندم اينگونه سخن گفتن با اين لحن تند و گزنده را هيچ سياستمدار هوشمند و حتي عامه مردم هم نخواهد پذيرفت.
سخنان جنابعالي در مجلس و در موضع مخالف حاکي از اينست که با ديدي غيرکارشناسانه و غير منطقي به مخالفت با کابينه پيشنهادي روحاني پرداخته و بخاطر خودنمايي اين جملات را بکار برده ايد که ممکن است عواقب سنگين و جبران ناپذير در پي داشته باشد.
شما مي توانيد در موضع مخالف با رعايت اصول قانوني و اخلاقي، ديدگاههاي خود را بيان کنيد و خيلي صريح، روشن و منطقي مخالفت خود را در نهايت ادب و احترام با برنامه يا کليت برنامه يا شخص وزراء و يا حتي شخص روحاني به عنوان رئيس جمهور منتخب عنوان نمائيد و جاي هيچ اشکالي نيست و از مواضعتان دفاع کنيد اما با زبان منطق با علم و آگاهي و رعايت قانون و اخلاق اسلامي نه با جريحه دار کردن احساسات مردم بخواهيد به مقصود مورد نظر خودتان برسيد!
حضرتعالي منطق لري را منطقي چماقي نشان داديد. اين کلام شما مبني بر استفاده از چماق لري براي بازستاندن حقي که راه قانوني برايش بسيار است، هميشه در اذهان عمومي باقي خواهد ماند و حتي به يک واژه ي کليدي در موتور جستجوي گوگل مبدل خواهد شد اين نطق بدون منطق حضرتعالي خدشه دار کردن احساسات اقوام لر را در پي داشت و باعث رنجش خاطر هموطنان لر در ميهن عزيزمان شده است. خوب است که بدانيد با اين سخنان شأن و جايگاه نماينده بودن يک قوم را زير سوال برده ايد و به منظور التيام بخشي به اين اتفاق ناخوشايند اگر چه آب ريخته به جوي بر نمي گردد اما به منظور تسلاي خاطر اين اقوام بزرگوار، با فرهنگ و با صلابت هميشگي تاريخ ايران رسما عذر خواهي خود را اعلام نمائيد، باشد که اين مردم عزيز از خطاي شما بگذرند.

منیع:آریا

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر